۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

روند صعودی معاملات بازار سرمایه در بلندمدت

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبر: 427552
روند صعودی معاملات بازار سرمایه در بلندمدت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند معاملات بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت با شیب صعودی همراه خواهد بود و به مرور سهام کامودیتی‎‌ها به مسیر اصلی خود باز می‌گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایرنا ، امیرعلی امیرباقری افزود: از هفته گذشته که معاملات بورس در سال جدید آغاز شد، شاهد ورود جریان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به این بازار بودیم.

وی علت ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار سرمایه و رشد شاخص بورس را ناشی از چند عامل دانست و گفت: نامه بانک مرکزی در زمینه نرخ تسعیر ارز، مشکلات قانونی موجود در بازارهای رقیب مانند طلا و ارز و نیز نوسان موجود در بازارهای جهانی باعث شد که این بازارها به لحاظ جذب نقدینگی چندان مورد توجه حقیقی‌ها قرار نگرفت و همچنان شاهد ورود جریان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه هستیم.

امیرباقری به استمرار جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود از طریق ورود میزان هنگفتی از سرمایه روند صعودی شاخص بورس با شیب ملایم در بلندمدت و میان مدت ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به وجود فشار فروش در سهام وابسته به صنایع کامودیتی محور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا، افزایش ریسک‌های جهانی و تعطیلی کارخانجات صنعتی تقاضا برای سهام وابسته به کامودیتی‌ها کاهش پیدا کرد که همین امر باعث فشار عرضه، اصلاح و ریزش قیمتی در سهام کامودیتی‌ها شد.

وی اظهار داشت: روند بازار سرمایه ایران بیشتر تحت تاثیر سهام کامودیتی محور است، اما اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود انگیزه از سوی سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به بازار طلا و ارز شاهد ورود حجم انبوهی از سرمایه به سمت بازار سرمایه هستیم.

امیرباقری با بیان اینکه روند معاملات بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت با شیب صعودی همراه خواهد برد، افزود: قیمت کامودیتی‌ها در این سطح نمی‌ماند و به مرور باید با کمرنگ شدن شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تاثیرگذاری آن در سطح جهانی قیمت کامودیتی‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در کوتاه مدت و میان مدت نگرانی چندانی را برای بازار سرمایه متصور نیستیم، اما اگر کرونا به مرز بحرانی برسد و از کنترل خارج شود، در آن زمان اقتصاد ایران و اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.