۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

به پایان رسیدن هفته پرتلاطم بازار سرمایه با دو عرضه اولیه/ «تملت» رکورد مشارکت را شکاند

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 422115
به پایان رسیدن هفته پرتلاطم بازار سرمایه با دو عرضه اولیه/ «تملت» رکورد مشارکت را شکاند

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته جاری میزبان دو عرضه اولیه بود.

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ امروز دو عرضه اولیه در بازار سرمایه تهران به وقوع پیوست. بورس تهران میزبان عرضه اولیه ۹۱۰ میلیون سهم(معادل ۱۳ درصد از کل سهام) از شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد معاملاتی "تملت" بود. از سویی دیگر در فرابورس نیز عرضه اولیه ۳۴ میلیون سهم(معادل ۱۷ درصد از کل سهام) از شرکت صنعتی دوده فام(سهامی عام) با نماد "شصدف" صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است از مقدار سهام گفته شده در«شصدف» ۶ میلیون سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری و در «تملت» نیز ۲۱۰ میلیون سهم جهت عرضه به صندوق ها در روز شنبه مورخ ۹۸.۱۲.۱۷  در نظر گرفته شد.

پس از تخصیص سهام دو شرکت مذکور بین کد‌های معاملاتی، در عرضه ۱۷ درصد از سهام شرکت صنعتی دوده فام در بازار دوم فرابورس تعداد یک میلیون و ۶۲۸ هزار و ۵۵۹ کد معاملاتی مشارکت کردند که به یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۸۳ کد، سهام این شرکت تخصیص یافت و  پانزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با کشف قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریالی هر سهم «شصدف» رقم خورد. به علاوه به هر کد ۲۱ سهم  اختصاص پیدا کرد. 

از سویی دیگر؛ در عرضه اولیه «تملت» نیز  به هر کد معاملاتی ۴۲۱ سهم در قیمت ۳۴۰۰ ریال تخصیص یافت .

گفتنی است؛ مجموع مشارکت کنندگان برای خرید سهام تامین سرمایه ملت ۲,۱۶۱,۵۲۰ کد معاملاتی بوده است و رکورد مشارکت در عرضه‌های اولیه شکسته شد.