۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد 10پله‌ای شاخص کل بورس/ شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز درخشیدند

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 417358
رشد 10پله‌ای شاخص کل بورس/ شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز درخشیدند

بازار سهام ایران امروز هم سقف‌شکنی کرد و ضمن آن که شاخص کل وارد کانال 470هزار واحدی شد، ارزش کل بورس تهران نیز از 1700هزار میلیارد تومان عبور کرد.

اقتصادآنلاین - مهدی فاضل؛ معاملات امروز با جهش بیش از 3هزار و 800 واحدی شاخص کل در 5 دقیقه ابتدایی آغاز شد و با شیب ملایم‌تر تا انتهای بازار ادامه یافت تا در نهایت نماگر بورس با 10هزار و 671 واحد افزایش نسبت به روز گذشته، در مقدار 472هزار و 749 واحدی بایستد. ارزش بازار بورس تهران با 2.33 درصد افزایش به 1718هزار میلیارد تومان رسید. شاخص هم‌وزن نیز با 1.62 درصد افزایش نسبت به روز گذشته در مقدار 152هزار و 458 واحدی بسته شد و 2هزار و 426 واحد نسبت به روز گذشته رشد داشت. شاخص فرابورس هم با 139 واحد افزایش به مقدار 6054 واحد رسید.

شرکت‌های بزرگ بورسی امروز خوش درخشیدند و موجب شدند تا رشد شاخص کل از شاخص هم‌وزن در معاملات امروز بیشتر باشد. «فولاد» که در زمان بسته‌شدن بازار بیش از 60 میلیارد تومان تقاضا در صف خرید داشت، با تأثیر 931 واحدی بیشترین تأثیر مثبت را در رشد امروز شاخص کل داشت. «فارس»، بزرگترین شرکت بورس ایران، با رشد 3.1 درصدی قیمت پایانی‌اش دومین نماد مؤثر معاملات امروز بود. سایر نمادهای شاخص‌ساز بورسی شامل «فملی»، «پارس»، «وامید»، «کگل» و «شتران» در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

سه گروه فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. به نظر می‌رسد اقبال بازار نسبت به گروه بانکی کمتر شده و نقدینگی به سوی گروه‌های کامودیتی‌محور روانه شده است. امروز نرخ دلار نیمایی در سامانه سنا به بیش از 13هزار و 200 تومان رسید که خبر خوبی برای این گروه‌های بورسی است. خودرویی‌ها به مانند دو ماه اخیر هم‌چنان پرحجم معامله می‌شوند؛ ولی ناامیدی بازار از رقم افزایش سرمایه «خودرو» و «خساپا» رشد بیشتر این گروه، حداقل در کوتاه‌مدت، را با ابهاماتی روبرو کرده است.

آغاز نشست‌های جدید FATF و تصمیم‌گیری این نهاد در خصوص تمدید یا عدم تمدید مهلت ایران برای پیوستن به کنوانسیون‌های این نهاد بین‌المللی می‌تواند تعیین‌کننده روند آتی بازارهای دلار، طلا و سهام ایران در روزهای آینده باشد.