۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قرارداد «مادیرا» با TCL قرارداد برای تولید و فروش کولر گازی

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 417267
قرارداد «مادیرا» با TCL قرارداد برای تولید و فروش کولر گازی

صنایع ماشین های اداری ایران اقدام به انعقاد تفاهم نامه با شرکت TCL در خصوص تولید، فروش، خدمات پس از فروش و اعطای نمایندگی محصولات کولر گازی اسپلیت، پنجره ای و ایستاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران (مادیران) که با سرمایه 320 میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس حضور دارد، از انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت TCL در خصوص تولید، فروش، خدمات پس از فروش و اعطای نمایندگی محصولات کولر گازی اسپلیت، پنجره‌ای و ایستاده خبر داد.

بر این اساس، «مادیرا» اعلام کرد: محصولات این شرکت در حال حاضر شامل برند تلویزیون، یخچال و ماشین لباسشویی تی‌سی‌ال و ایکس‌ویژن، مانیتور ال‌جی و ایکس‌ویژن است. شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در راستای فعالیت‌ها در عرصه محصولات لوازم خانگی فوق، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت تی‌سی‌ال در خصوص تولید، فروش، خدمات پس از فروش و اعطای نمایندگی محصولات کولر گازی اسپیلت، پنجره‌ای و ایستاده کرده است.

مذاکرات در خصوص تفاهم نامه اعطای نمایندگی کولر اسپیلت ۱۲ بهمن ماه آغاز شده که فرآیند نصب طرح از اواسط اسفند ماه آغاز خواهد شد و مدت اجرای آن سه ماه برآورد شده است. شرکت تی سی ال نامه مربوط به مذاکرات فوق را ۲۶ بهمن ماه با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور چین( ویروس کرونا و تعطیلات ناشی از شروع آن) قبل از اسفند ماه پیرو پیگیری های مکرر این شرکت ارسال کرده است بر این اساس انتظار می‌رود این طرح در خرداد سال آینده به اتمام و سپس به بهره‌برداری برسد.

مبلغ تفاهم‌نامه اعطای نمایندگی طرح محصول کولر گازی با شرکت تی‌سی‌ال از بابت ماشین آلات و خط تولید ۳۵۰ هزار دلار و از بابت تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایش محصول ۱۰۰ هزار دلار بوده و نرخ دلار بر اساس نرخ در سامانه نیما است.

نحوه تسویه بصورت نقدی و اقساطی و همزمان با ارسال تجهیزات در طی مدت تفاهمنامه است. شرکت مادیران از سابقه بسیار درخشان در نحوه بازپرداخت مبالغ فاکتورهای ارسالی در مدت همکاری با شرکت تی سی ال برخوردار بوده که این تفاهم‌نامه نیز نشان دهنده این موضوع است.

برآورد ظرفیت اسمی طرح بر اساس شرایط فعلی ۶۰ هزار دستگاه در سال است که پیش‌بینی می شود برای سال آینده ۲۵ هزار دستگاه تولید شود. در این خصوص به منظور بررسی بازار این نوع محصول تا قبل از راه اندازی خط تولید حدود ۵ هزار دستگاه بصورت CBU وارد و به فروش خواهد رسید.

این طرح بر سود و زیان سال مالی جاری اثری نداشته، اما به طور کلی آثار مالی ناشی از راه‌اندازی به میزان سفارشات دریافتی از مشتریان بستگی دارد بنابراین در این خصوص مقدار تولید، فروش، نرخ فروش محصولات و ... پس از بهره برداری و راه اندازی طرح به استحضار سهامداران خواهد رسید.