۰ نفر

فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با کد ملی

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 416051
فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با کد ملی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فروش سهام ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس نوعی مردمی‌سازی اموال دولتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شاپور محمدی در خصوص نظر برخی کارشناسان در مورد آنکه فروش  اموال دولتی در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس خصوصی‌سازی محسوب نمی‌شود گفت، این مسئله شاید بیشتر مردمی سازی باشد چرا که این نوع از سهام به بخش یا شخص خاصی فروخته نمی‌شود وعموم مردم و هرکس با کد ملی خود می‌تواند سهام مشخصی را با تخفیف خریداری کند.

رئیس سازمان بورس گفت: این کار دو مزیت دارد، اول همه مردم می‌توانند در این روند شرکت کنند و در نتیجه یک نوع مردمی سازی صورت می‌گیرد. دوم فروش سهامها با تخفیف است که باعث می شود اگر بازار دچار نوسان شود مردم ضرر نکنند.

به گفته محمدی، این دو مسئله باعث می‌شود فروش سهام اموال دولت در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF) سیاست بهتری باشد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد، البته این بدین معنا نیست که دولت نمی‌تواند این اموال را به شیوه قبلی به فروش برساند اما این یک سیاست مکملی است در کنار دیگر سیاستهای دولت که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اخیرا وزیر اقتصاد در نشست بررسی راهکارهای مولد سازی اموال دولتی اعلام کرده بود پیشنهاد مولد سازی 50 هزار میلیارد تومانی ذکر شده در لایحه بودجه سال 1399 از طریق بورس اوراق بهادار و یا با قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری و در نهایت افراز املاک صورت خواهد گرفت.