۰ نفر

گزارش ۹ماه شرکت‌ها، انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده نکرد

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 412525
گزارش ۹ماه شرکت‌ها، انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده نکرد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها مربوط به دوره‌ای بود که شاهد رکود در اقتصاد کشور بودیم، بنابراین گزارش‌های منتشر شده کمتر از حد انتظار سرمایه‌گذاران در بازار بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ همایون دارابی با تاکید بر روند متعادل شاخص بورس در بازار هفته گذشته افزود: رشد شاخص بورس در بازار همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

وی انتشار گزارش ۹ ماه و میزان سود محقق شده شرکت‌ها را مهمترین مساله رخ داده در بازار هفته گذشته دانست و اضافه کرد: با توجه به پایان دی ماه شاهد انتشار گزارش فروش و تولید شرکت‌ها خواهیم بود که این موضوع می‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اکنون گزارش دی ماه شرکت‌ها در حال انتشار است و امیدواری‌ها برای گزارش مثبت شرکت‌ها برای سه ماه پایانی سال بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: برخی از شرکت‌ها گزارش نامتعادلی را منتشر کردند که نشان داد به رغم وجود وضعیت مناسب در شرکت‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با برخی از مشکلات هستند.

دارابی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته گذشته با رشد نزدیک سه درصدی شاخص کل به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود به دلیل ورود نقدینگی و امیدواری به آینده معاملات، بازار همچنان به سمت صعود پیش رود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب نقدینگی در بازار و ورود حجم گسترده‌ای از نقدینگی به این بازار، اصلاح قیمتی و روند نزولی شاخص بورس در بازار هفته گذشته به زودی به پایان رسید و  معاملات وضعیت بهتری را در پیش گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازار از این به بعد دچار چندان اصلاح سنگینی نشود و متعادل باشد اما به دلیل رکود بازارهای موازی و ادامه ورود نقدینگی به این بازار هفته متعادلی را پیش‌رو خواهیم داشت.

دارابی به صنایع برتر در بازار اشاره و بیان کرد: بخش عمده‌ای از گزارش‌ها باعث شده تا شرایط روشنی را به عنوان گروه پیش‌رو در بازار نداشته باشیم و نمادهایی که به عنوان شرکت کوچک و بزرگ هستند بسته به میزان معامله‌گران و گزارش‌هایی که منتشر می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هیچ گروه پیش‌رویی که بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد و بیشتر براساس توجه سرمایه‌گذاران و کیفیت گزارش‌ها برخی از نمادها مورد اقبال قرار می‌گیرند.

وی افزود: برخی از گروه‌ها مانند بانک و خودرو در دو هفته گذشته موقعیت خوبی داشتند که در چند روز اخیر گزارش چندان مناسبی از آنها منتشر نشده است.