۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

شفافیت و نقد شوندگی بالا، دو اصل مهم بازار سهام

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 402246
شفافیت و نقد شوندگی بالا، دو اصل مهم بازار سهام

یکی از کارشناسان بازار سرمایه مطرح کرد:اهمیت بازار سهام در شرایط فعلی کشور بر هیچ فعال اقتصادی و سیاست مداری پنهان نیست و حتی توجه و تأکید مقام رهبری را در چند هفته گذشته به طور خاص روی این موضوع شنیدیم و ورود سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی و تمرکز بر آن را دیدیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛ جواد عشقی نژاد کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت به این بازار در سطح کلان کشور گفت: استفاده و همراهی درست و کاربردی از بازار سرمایه و نقش اصلی آن در بدنه اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست حتی مقام معظم رهبری نیز چندی پیش از بازار سرمایه حمایت کرده و مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند که این مهم، اهمیت بازار سرمایه را نسبت به قبل دو چندان کرده است.

وی در ادامه در خصوص استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه بیان داشت: بورس شفاف ترین بازار ایران در شرایط فعلی است که پیرو و همراه با سایر متغیرهای اقتصادی کشور در حال حرکت است و مهم تر از آن، این است که مردم می توانند در این بازار، نقدینگی را به دارایی تبدیل کنند تا بتوانند تورم را پوشش دهند و از دارایی های مالی استفاده کنند.

عشقی نژاد افزود: بهترین دارایی در شرایط فعلی دارایی های مالی است که سبد دارایی های مالی در بازار سرمایه و تکمیل شدن آن می تواند نظر هر سرمایه گذاری را به خود جلب کند و به این بازار بیاورد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای بازار سرمایه، اظهار داشت: بازاری که از شفافیت و نقدشوندگی بالایی برخوردار است و قادر است همراه با نرخ تورم به راحتی نظر هر سرمایه گذار را به خود جلب می کند، می تواند نقدینگی زیادی را به سوی خود جذب کند.

وی با اشاره به روند بازار در چند ماه پایانی سال خاطرنشان ساخت: بازار سرمایه را با توجه به غیر شفاف بودن و پایین بودن ضریب معاملات و سایر مشکلاتی که بازارهای موازی دارند همچنان می توان جزء بازارهای اول جذب سرمایه کشور دانست.

این کارشناس بازار در ادامه در خصوص صنایع پیشرو افزود: رشد غیر استاندارد و غیر کنترلی سایر بازارها، جذب سرمایه به این بازار سرمایه را به ما رهنمود می کند. اما این که  چه صنایعی بیشتر مورد توجه است، باید گفت که سهم های بنیادی که می توانند کمک شایانی به اقتصاد کنند  جذابیت بیشتری دارند؛ ولی رفتار و پیش بینی سرمایه‌گذاران از بودجه در برخی صنایع و گروه ها تأثیرگذار خواهد بود . با توجه به پیش بینی نرخ ارز از بودجه و همچنین موضوعات مالیاتی که در نظر گرفته شده و از طرف دیگر، استفاده از نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از صنایع می تواند موجب رشد صنایع پتروشیمی، معدنی و خودرویی‌ها شود.