۰ نفر

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مطرح کرد؛

مظنه گیری از متقاضیان تعهد پذیره نویسی اوراق جدید منفعت

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 395394
مظنه گیری از متقاضیان تعهد پذیره نویسی اوراق جدید منفعت

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری ، بانک ها ، شرکت های بیمه و سایر نهادهای مالی دعوت کرد تا در دومین رقابت مظنه گیری اوراق دولت در بازار ابزارهای نوین فرابورس شرکت کنند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، ندا بشیری مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، درخصوص سامانه ای که اخیرا تحت عنوان مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس رونمایی شده و طی سال جاری تجربه دو بار مظنه گیری دیگر را نیز داشته است، گفت:  در این سامانه متقاضیان حقوقی فرصت می یابند پیش از اجرای پذیره نویسی صکوک، با ارسال نرخ کارمزد تعهد پذیره نویسی و حجم قابل تعهد خود، در قبولی سمت اوراق منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور رقابت کنند .

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس با اعلام اینکه روزهای سه شنبه ۲۸ آبان و چهارشنبه ۲۹ آبان به عنوان بازه تاریخی دریافت " حجم قابل تعهد هریک از نهادها" و " نرخ های کارمزد تعهد پذیره نویسی" متقاضیان در نظر گرفته شده ، گفت:  درخواست ها در نماد " مظنه"  در سامانه مظنه یابی ثبت و در پایان دوره مذکور ، اطلاعات در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار خواهد گرفت .

او با اشاره به اینکه از نکات مورد توجه در شیوه جدید مظنه یابی، پنهان ( Hidden) بودن درخواست ها است اضافه کرد: با این ویژگی، مشارکت کنندگان از مظنه های پیشنهادی سایرین مطلع نخواهند شد . همچنین مشارکت کنندگان، می بایست نرخ های کارمزد تعهد نویسی خود را به صورت مجموع رقم مربوط به سه سال در سامانه ثبت کنند .

بشیری با بیان اینکه مظنه یابی در نماد مذکور مربوط به اوراق منفعت دولتی است که احتمالا در نیمه اول آذرماه ۱۳۹۸ منتشر خواهد شد، افزود: این صکوک در سررسید سه ساله توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بر مبنای درآمدهای آتی مالیاتی دولت منتشر خواهد شد و موعد پرداخت سود آن نیز بر اساس آنچه اعلام شده، هر ۶ ماه یکبار خواهد بود .

در اطلاعیه مظنه گیری تعهد پذیره نویسی اوراق مالی اسلامی دولت ، منتشر شده توسط مدیریت ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، حداقل حجم هر سفارش برابر با هزار میلیارد ریال بوده و ثبت مظنه در سامانه مذکور به منزله قبول تعهد در نظر گرفته می شود .

همچنین بر اساس این اطلاعیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پذیرش یا عدم پذیرش تمام یا بخشی از درخواست های ثبت شده مختار بوده و متقاضیانی که مورد تایید قرار گرفتند، موظفند حداکثر تا ۲ روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه های تکمیل شده قراردادهای تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک اقدام کنند .