۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش بیش از 50درصدی ارزش معاملات/ شاخص کل هفته را قرمزپوش آغاز کرد

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 391671
افزایش بیش از 50درصدی ارزش معاملات/ شاخص کل هفته را قرمزپوش آغاز کرد

شاخص کل بورس تهران در حالی که ساعات ابتدایی با رشد چشمگیر هزار واحدی همراه شد، در ادامه راه بیش از 900 واحد افت کرد؛ همچنین ارزش معاملات روزجاری نیز در مقایسه با چهارشنبه هفته قبل بیش از 50 درصد افزایش یافت.

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ بازار سهام نخستین روز هفته را در حالی آغاز کرد که انتظار می‌رفت پس از  تعطیلات هفته قبل و کاهش حجم محسوس دادوستدها، روند معاملات با بهبود مواجه شود.

شاخص کل بورس تهران 30 دقیقه ابتدایی را با رشد هزار واحدی و ورود به کانال 311 هزار واحد آغاز کرد، اما بعد از گذشت یک ساعت فشار فروش بار دیگر فزونی گرفت و شناسایی سود توسط معامله‌گران وضعیت را کمی را نامتعادل کرد؛ تاثیر این امر در ادامه معاملات بیشتر عیان شد و نماگر بورس تهران با افت کم جان 900 واحد در نهایت به میانه‌های ارتفاع 308 هزار واحدی عقبگرد کرد. 

لازم به ذکر درمیان گروه‌های معاملاتی، ساختمانی‌ها پس از حدود یک ساعت و نیم از شروع دادوستدها عزم خود را برای سبز شدن جزم کردند و «ثمسکن»، «ثامان» و «ثتران» «ثنوسا» هم توانستند تا آستانه بالا پیشروی کند. همچنین در میان نمادهای بانکی «وپست» پس از افت یک ماهه امروز برای دقایقی سبزپوش شد و در این گروه «وکار» و «وسینا» هم نشانه‌هایی مبنی بر رشد در روزهای آتی را به نمایش گذاشتند.  

گفتنی است با خاتمه معاملات روزجاری تعدادی از نمادهای بزرگ بازار که دو روز پایانی هفته روند مثبتی را پشت سر گذاشتند، با عقب نشینی همراه بودند، به طوریکه «وبملت» و «فولاد» با تأثیر 330 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل تحمیل کردند. شیمیایی‌ها و نفتی‌ها همچون، «پارسان»، «فارس» و «شیران» مانع از افت بیشتر شاخص شدند و به اندازه 265 واحد دماسنج را ارتقا دادند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در روز جاری با 1442 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد و حق تقدم در نمادهای عادی بورس نیز 1336 میلیارد تومان به ثبت رسید؛ از سویی خالص خرید اشخاص حقیقی در بورس تهران با رقم حدود 42 میلیارد تومان پایان یافت. لازم به ذکر است خاص خرید کل اشخاص فرابورس و بورس 76 میلیارد تومان بود. در میان گروه‌های معاملاتی بیشترین بازدهی با پنج درصد به محصولات چرمی و بیشترین زیان به گروه سایر معادن تعلق گرفت.

در میان برترین گروه‌های صنعتی نیز محصولات شیمیایی، مواد دارویی و فلزات اساسی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و در این بین خودرویی‌ها وبانکی‌ها توفیق گذشته را کسب نکردند و تا رده پنجم سقوط کردند.