۰ نفر

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان عنوان کرد؛

بورس کالا بهترین فرصت برای عرضه محصولات کشاورزی استان‌ها

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبر: 390268
بورس کالا بهترین فرصت برای عرضه محصولات کشاورزی استان‌ها

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه باید فضای مناسب برای آشنایی دانشجویان با بازار سرمایه فراهم شود، گفت: به دلایلی درجه ریسک پذیری میان افراد جامعه پایین است و سرمایه‌‎گذاران ترجیح می دهند پول خود را در جایی بگذارند که ماهانه درآمد ثابت داشته باشند و تغییر این روند نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ مسعود طاهری نیا رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان، در حاشیه سمینار "بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" در دانشگاه لرستان گفت: سوداگری در بازارهایی همچون ارز و سکه و طلا کمکی به تولید در کشور نمی کند و چه بسا مضر به حال اقتصاد و تولید ملی باشد . اما کسانی که سرمایه های خرد خود را در بورس می گذارند، هم سود شیرین تر و ماندگارتری عاید خود می کنند و هم در سطح کلان به اقتصاد کشور کمک کرده اند .

وی یکی از ضعف های دروس دانشگاهی را همچنان عدم کاربردی بودن آن در محیط های عملی و صنایع و شرکت ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه به رغم اینکه دانشجو دروس  خیلی زیادی را در رشته های تخصصی می گذراند ولی وقتی وارد بازار می شود و می خواهد کار اجرایی کند، دچار ضعف است .  

طاهری نیا افزود: البته اخیرا در سیاست های اعلام شده وزارت علوم تحقیقات و فناوری این اشکال تا حدودی برطرف و دروس مهارتی بیشتری به سر فصل های رشته های مختلف اضافه شده است.

وی با استقبال از اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار در برگزاری سمینار "بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" در استان لرستان، اظهار داشت: همایش هایی از این دست که بیشتر هم حالت آموزشی و کارگاهی دارد،  قطعا  برای کل اقتصاد کشور مفید است و از این حیث که  انگیزه ای برای دانشجویان ایجاد می کند تا  با بورس و مفاهیم اولیه آن آشنا شوند، در دیگر استان ها هم قابل تکرار خواهد بود .

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان اظهار داشت: استان لرستان اگر چه  به لحاظ مالی و  ظرفیت های اقتصادی استان فقیری نیست ، اما به دلایلی درجه ریسک پذیری در میان افراد جامعه پایین است و سرمایه گذاران عموما ترجیح می دهند پول خود را در جایی بگذارند که ماهانه یک درآمد ثابت داشته باشند که البته این روند با آموزش  و فرهنگ سازی قابل تغییر است.

طاهری نیا ادامه داد: فرهنگ سازی و آشنایی با ادبیات بازار سرمایه از جمله اهدافی است که در این گردهمایی ها محقق می شود؛ ضمن اینکه دانشجویان یاد می گیرند که از همان زمان تحصیل در عرصه اقتصاد کشور ایفای نقش کنند و حتی با پس اندازهای خرد از دریچه  بازار سرمایه به خلق ثروت کمک و  سود خوبی عاید خود کنند.

وی همچنین با توجه به کشاورزی بودن این استان، بورس کالا را  یکی از بهترین فرصت ها برای ارائه محصولات از جمله زعفران، انجیر و گردو دانست و گفت: علاوه بر این محصولات که  محصولات اصلی تولیدی در لرستان است، در عرصه تولید سنگ و صنعت گردشگری در این استان هم می توان خوش درخشید؛ مشروط به اینکه فرهنگ سازی کنیم تا مردم جرات پیدا کنند و وارد این حوزه ها شوند.

وی خاطرنشان می شود: سمینار "بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" به تازگی با هدف مهارت افزایی در این بازار و ارتقای سواد مالی، با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دانشگاه لرستان در این استان برگزار شد.