۰ نفر

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی سازمان بورس؛

بازار سرمایه، مظهر شفافیت اقتصاد

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبر: 389697
بازار سرمایه، مظهر شفافیت اقتصاد

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی سازمان بورس ضمن اشاره به اینکه، بازارسهام مظهر شفافیت کشور است، گفت: شرکت های حاضر در بورس به واسطه حضور سهامداران، زیر ذره بین نظارتی قرار دارند و آن‌ها به طور مرتب وضعیت شرکت‌ها را رصد و مراقب می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حاشیه سمینار "بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" در دانشگاه لرستان گفت: بنگاه هایی که در بورس و بازار سرمایه حضور دارند، عمدتا بنگاه های تولیدی ایرانی‌اند که از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کنند و هدف نهایی این نقدینگی، اشتغال‌زایی و رونق تولید خواهد بود .

فلاح یادآور شد: شرکت ها با پیوستن به بورس، به تولید و صادرات محصولات خود و همین طور ایجاد چرخه تولید در بین دیگر بنگاه های حاضر در این بازار کمک می کنند .

 مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: بازار سرمایه نسبت به همه بازارهای موازی - چه از نوع مولد و چه غیر مولد- بازدهی بسیار بالاتری دارد؛ به طوری که از ابتدای امسال تاکنون چیزی حدود ۷۰ درصد بازدهی را شاهد بودیم و این بی نظیر است.

فلاح با اشاره به مزایای بی شمار حضور بنگاه های اقتصادی در بازار سرمایه اظهار داشت: معتقدیم بورس مظهر شفافیت اقتصاد کشور است و کمک می کند تا بخش های مهم اقتصادی کشور از طریق این بازار شفاف تر عمل کنند؛ چرا که در بورس هیچ شرکتی نمی تواند فعالیت های خود را اعلام و افشا نکند و باید همه فعل و انفعالات اقتصادی خود را به اطلاع عموم و سهامداران خود برساند. علاوه بر این به تولید و صادرات محصولات خود و ایجاد چرخه تولید در بین دیگر بنگاه های حاضر در بورس کمک کنند .

 مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: شرکت های حاضر در بورس به واسطه حضور سهامداران، زیر ذره بین نظارتی آنها قرار دارند و این سهامداران به طور مرتب وضعیت شرکت ها را رصد و مراقب می کنند. لذا این حضور به ارتقای شفافیت اقتصادی کمک می کند و شرکت ها و بنگاه ها را نسبت به عملکرد خود هرچه بیشتر پاسخگو می کند .