۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد کم رمق نماگر بورس تهران/ پالایشی‌ها سنگ تمام گذاشتند

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶
کد خبر: 385999
رشد کم رمق نماگر بورس تهران/ پالایشی‌ها سنگ تمام گذاشتند

با پایان معاملات روز جاری شاخص کل بورس تلاطم محسوسی داشت و ابتدا توانست تا 324ارتفاع هزار واحد هم پیشروی کند، اما پس از گذشت چندساعت نماگر بورس نزولی شد و به کانال 320 هزار عقبگرد کرد. در میان گروه‌‎های معاملاتی پالایشی‌ها با رشد قابل توجه بیشترین تاثیر مثبت را بر دماسنج بورس تهران داشتند.

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ معاملات بازار سهام امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل با گذشت حدود یک ساعت از دادوستدها توانست تا آستانه 4 هزار واحد هم پیشروی کند، اما با گذشت چند ساعت و  تحت تاثیر شناسایی سود  و فشار عرضه از سوی سهام‌داران، نماگر بورس نتوانست به پیشروی خود ادامه دهد و افت کرد. گفتنی است دماسنج در پایان، نسبت به روز گذشته که بیشترین افت یک ماه اخیر را پشت سر گذاشته بود با رشد 700 واحدی در ارتفاع 320 هزار واحد آرام گرفت.

نکته قابل توجه معاملات روز جاری، افت محسوس نمادهای بانکی همچون «وبملت»، «وبصادر» و «وتجارت» بود که آن‌ها درپایان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل گروه‌های پالایشی‌ها از قبیل «شپنا»، «شبندر» و «شتران» با رشد چشمگیر و تحرک قابل توجه، وضعیت مثبتی را برای نماگر مهم بورس تهران به همراه داشتند.

همچنین در میان گروه‌های پرتقاضا، گروه رایانه‌ای امروز شرایط به نسبت مثبتی را پشت سر گذاشتند و «مرقام» پس از دو ساعت با قیمت ۶۷۵ تومان به صف خرید نشست، «رتاپ» هم تا آستانه بالا پیشروی کرد «مداران »، «رکیش» و «پرداخت» همگی سبز پوش شدند.

به اعتقاد تعدادی از کارشناسان پیش‌بینی می‌شود فردا شاهد شرایط را برای بازار سهام  باشیم و معامله‌گران تازه وارد بایستی از اقدامات هیجانی خودداری کنند.

گفتنی است در میان گروه‌های معاملاتی، بیشترین بازدهی با 5درصد به وسایل ارتباطی تعلق گرفت و در مقابل کم‌ترین بازدهی هم به نام گروه بانکی ثبت شد که تا چندی قبل گوی سبقت را از همه رقبا ربودند و روند معاملات هفته گذشته بیش از هرگروه دیگری تحت تاثیر اخبار این گروه قرار گرفته بود.

در میان گروه‌های صنعتی اما شرایط کمی متفاوت پیگیری شد و بانکی‌ها  وخودرویی‌ها که چند روزی جای خود را به سایر رقبا داده بودند، حائز رتبه‌های اول و دوم شدند پس از آن‌ها فلزات اساسی و دارویی‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران هزارو 939 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هزار 882 میلیارد تومان ثبت شد.

رشد کم رمق آیفکس

شاخص کل فرابورس تهران در پایان روز جاری 23 واحد رشد کرد و به ارتفاع 4 هزارو 211 واحدی رسید. ارزش کل معاملات فرابورس هزارو 98 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد آن با رقم بیش از 802 میلیارد تومان به ثبت رسید.