۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود پرشتاب شاخص کل تا کانال 320هزار واحدی/ صف خرید قابل توجه تعدادی از گروه‌های معاملاتی

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 383901
صعود پرشتاب شاخص کل تا کانال 320هزار واحدی/ صف خرید قابل توجه تعدادی از گروه‌های معاملاتی

سوت پایان معاملات روز جاری بازار سهام در حالی به صدا درآمد که نماگر مهم بورس تهران توانست قله 320 هزار واحد را فتح کند. نکته قابل توجه دادوستدهای امروز، شکل‌گیری صف خرید در بسیاری از گروه‌های معاملاتی بود.

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ در نخستین روز معاملات هفتگی بازار سهام شاخص کل توانست با رشد 5 هزارو 600 واحدی و ثبت یک رکورد جدید، به قله 320 هزار واحدی ورود کند. حجم بالای نقدینگی سبب شد تا نماگر مهم بورس تهران از همان ساعات آغازین به رنگ سبز درآید. از سوی دیگر شاهد صف خرید قابل توجهی در بسیاری از گروه‌های معاملاتی بودیم؛ به طوری‌که با گذشت حدود یک ساعت و نیم از دادستدهای روز جاری، تقاضا در گروه رایانه به شکل قابل توجهی افزایش یافت و نمادهای آن روند رو به بالایی داشتند.

در میان خودرویی‎‌‌ها هم «خساپا» با صف خرید بیش از 35 میلیون همراه شد و از طرف گروه‌های نفتی هم «شپاس» توانست برای دقایقی صف خرید 8 میلیونی را برای قیمت 940 تومان به ثبت برساند. لازم به ذکر گروه‌های بیمه نیز از این مهم بی نصیب نبودند و تا ساعات پایانی معاملات نماد «البرز» توانست صف خرید بیش از شش میلیونی را به ثبت رساند.  

گفتنی است در میان گروه‌های کوچک محصولات فلزی توانستند با بیش از 6 درصد، بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشند و ازطرفی در میان گروه‎‌های بزرگتر، اطلاعات و ارتباطات و زراعت توانستند بیشترین بازدهی را از آن خود کنند؛ در پایان همچنین بیشترین افت برای گروه فرآورده‌های نفتی به ثبت رسید.

شایان ذکر است در میان گروه‌های صنعتی، خودرو همچنان پیشتاز هستند و پس از آن‌ها فلزات اساسی و گروه شیمیایی توانستند رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کنند. نکته قابل توجه در این میان تنزل گروه بانکی به رتبه چهارم است که به اعتقاد تعدادی از کارشناسان، نمادها این دسته را می‌توان مستعد رشد قابل توجهی تا پایان سال در نظر گرفت.

لازم به ذکر است پس از پایان دادوستدهای امروز، ارزش کل معاملات 2210 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد 1918 میلیارد تومان به ثبت رسید؛ خالص خرید اشخاص حقیقی هم 284 میلیارد تومان بود.

در فرابورس چه گذشت؛

آیفکس که در دقایقی از معاملات امروز توانست تا کانال 4254 واحد هم پیشروی کند با پایان یافتن جریان دادوستدها با افت ناچیزی همراه شد و در عین حال با رشد 80 واحدی به ارتفاع 4247 واحد رسید. گفتنی نمادهای «زکشت» و «دبالک» توانستند با بیشترین افزایش قیمت سو بالاتری را برای معامله‌گران خود به ارمغان بیاورند و در مقابل «کرمان» و «کگوثر» با کاهش قیمت بالا، ضرر بیشتری را برای مشتریان خود به همراه داشتند.

شایان ذکر است ارزش کل معاملات فرابورسی 1012 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد در این قسمت هم 938 میلیارد تومان ثبت شد؛ در ادامه خالص خرید اشخاص حقیقی 69 میلیارد تومان  به ثبت رسید.