۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت دوباره شاخص کل به کانال 314هزار واحد/ نقش موثر بانکی‌ها در سبزپوشی نماگر بورس

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبر: 383330
بازگشت دوباره شاخص کل به کانال 314هزار واحد/ نقش موثر بانکی‌ها در سبزپوشی نماگر بورس

معاملات هفتگی بازار سهام با رشد (0.71)شاخص کل پایان یافت؛ در میان نمادهای معاملاتی امروز، بانکی‌ها توانستند بیشترین نقش را در صعود قابل توجه دماسنج بورس ایفا کنند.

اقتصادآنلاین-محمدمیلاد عبداللهی؛ سوت پایان معاملات هفتگی بازار سهام با خیز شاخص کل به صدا درآمد و نماگر بورس در نهایت با نوسان‌های متعدد توانست، رشد 2هزارو 200 واحدی را نسبت به روز قبل پشت سر بگذارد و بار دیگر به میانه‌های کانال 314 هزار واحد ورود کند. لازم به ذکر است دماسنج بورس پس از گذشت حدود 30 دقیقه  از معاملات برای مدت کوتاهی قرمز و باردیگر، سبز پوش شد.

به عقیده تحلیل‌گران بازار سهام،با ورود جریان نقدینگی تازه نفس به دادوستدها و امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، می‌توان روزهای خوشی را حتی تا پایان سال جاری برای بازار سهام متصور شد. لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری جلسات امروز سازمان ملل هیئت ایرانی دیدارهای جداگانه‌ای را با قدرت‌هایی جهانی برگزار کردند که در تمامی آن‌ها نسبت به کاهش تنش‌ها و بهتر شدن روابط خارجی میان تمام اعضا تاکید شد.

گفتنی است در میان نمادهای معاملاتی روز جاری، بانکی‌ها بیشترین نقش را در صعود شاخص کل داشتند. «وبصادر» با صف خرید بیش از 80 میلیون مواجه شد و در پایان رشد91 واحدی را به خود دید، «وپاسار» هم توانست با 146 واحد رشد نقش موثری در صعودی شدن نماگر مهم بورس ایفا کند؛ در ادامه «وصندوق» هم با رشد 132 واحدی همراه شد و نقش بسزایی در سبز شدن شاخص کل بورس تهران از خود بر جای گذاشت.

همچنین در پایان معاملات روز جاری، وسایل ارتباطی توانستند بیشترین بازدهی را به ارمغان بیاورند و پس از آن ذغال‌سنگ حائز رتبه دوم از این حیث شد.

شایان ذکر است در میان گروه‌ها صنعتی خودرویی ها توانستند عنوان اول را کسب کنند و بانکی‌ها پس از چند روز عقب نشینی بلار دیگر حائز رتبه دوم شدند، پس از این دو هم صنایع شیمایی، توانست رتبه سوم بهترین گروه ذکر شده را از آن خود کند.

ارزش معاملات امروز بازار سهام 2هزارو 153 میلیارد تومان و حجم آن به 6 میلیارد رسید، همچنین ارزش معاملات خرد هم هزارو 683 میلیارد تومان به ثبت رسید و خالص خرید اشخاص حقیقی 237 میلیارد تومان بود.

در فرابورس چه گذشت

آیفکس در پایان معاملات امروز توانست با رشد 29 واحدی به  4هزارو 168 واحد ارتقا پیدا کند. ارزش معاملات امروز فرابورس 973 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد نیز 875 میلیارد تومان ثبت شد.

در میان نمادهای فرابورسی صنعتی‌ها و پالایشی‌ها توانستند بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته باشند و «دی» با افت بیش از 2 واحد مانع از بیشتر آیفکس شدند.