۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

ورود نقدینگی‌های هوشمند مهم‌ترین فاکتور رشد بازار سرمایه

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 383276
ورود نقدینگی‌های هوشمند مهم‌ترین فاکتور رشد بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ورود نقدینگی تازه موجب شده بازار رشد چشمگیر داشته باشد افزود: باید در خصوص هدایت این نقدینگی کاملا هوشیار باشیم تا بخشی از این پول به سراغ دارایی ها و سهامی نرود که ارزش بنیادی پایین‌تری نسبت به قیمت سهم داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ نوید خاندوزی یکی از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص رشد اخیر بازار سهام، بیان داشت: مهم ترین فاکتوری که در حال حاضر موجب رشد بازار و رکوردشکنی جدید شاخص شده، ورود نقدینگی های جدید و هوشمند به بازار سرمایه است.

وی در این خصوص ادامه داد: ورود نقدینگی های تازه نفس موجب شده تا بازار بر خلاف سال های قبل که نقدینگی از چرخش معاملات توسط فعالان بازار حاصل می شد، رشد بسیار چشمگیری را تجربه کند و همین ورود نقدینگی، تمامی پیش بینی ها را نسبت به آتیه بازار تغییر داد.

خاندوزی در این خصوص افزود: البته باید توجه داشت که این نقدینگی هوشمند و غیر قابل کنترل است. به این معنی این نقدینگی بدون تحلیل وارد بازار شده است و ممکن است وارد سهام شرکت هایی شود که بی محابا و بدون تحلیل منطقی، افزایش داشته اند و پس از مدتی با روند منفی همراه شوند.

او در خصوص این نقدینگی بیان داشت: باید در خصوص هدایت این نقدینگی کاملا هوشیار باشیم تا بخشی از این پول به سراغ دارایی ها و سهامی نرود که ارزش بنیادی پایین تری نسبت به قیمت سهم داشته باشد.

وی در پایان در خصوص پیش بینی نسبت به عملکرد بازار در ۶ ماه دوم سال خاطرنشان کرد: آیتم های سیاسی و فعل و انفعالات بازارهای جهانی تاثیر بسزایی در عملکرد بازار سرمایه ما در نیمه دوم سال دارند لذا پیش بینی رشد صنایع از هم اکنون کمی ناباورانه است. اما باید گفت صنایعی که قابلیت جذب نقدینگی بیشتری دارند و در نیمه اول سال، با رشد چشم گیر همراه نبودند، در نیمه دوم ظرفیت رشد بیشتری را خواهند داشت.