۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«بجهرم» معارفه شد/ سرمایه اسمی شرکت 2هزار و 400میلیارد تومان

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 382782
«بجهرم» معارفه شد/ سرمایه اسمی شرکت 2هزار و 400میلیارد تومان

صبح امروز شصت ‌و دومین نشست یک دیدار یک عرضه، به منظور معرفی ظرفیت‌های شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با هدف عرضه اولیه پنج درصد از سهام آن در روز چهارشنبه، با نماد«بجهرم» در سالن همایش‌های شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ در این مراسم پیمان کنعان مدیر عامل شرکت مذکور، اظهار داشت:  این شرکت در آبان 90 به ثبت رسید و در زمینه طرح، احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌ها، خریدوفروش انرژی برق، صادرات و واردات برق مشغول فعالیت است، همچنین سهامدار عمده نیروگاه جهرم بانک سپه با ۷۱.۳ درصد از سهام این شرکت است و بانک‌های تجارت و گروه مالی ملت به ترتیب ۱۸.۹ و ۹.۶ درصد سهام شرکت جهرم را در اختیاردارند. 

کنعان در ادامه با بیان اینکه، سرمایه اسمی شرکت بیش از 2هزارو 400 میلیارد تومان است، افزود: تولید واقعی نیروگاه جهرم در پایان سال ۹۷ بیش از ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار مگاوات ساعت و ظرفیت اسمی فعلی این نیروگاه هزارو284 مگاوات است که با این رقم سهم ۱.۶ درصدی از کل کشور را داراست. 

مدیر عامل شرکت توسعه نیروگاهی جهرم اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه جهرم شامل ۶ واحد گازی با ظرفیت اسمی ۱۵۹ مگاوات در سال ۸۴ آغاز شد در آبان ۸۷ به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این شرکت از لحاظ رتبه بندی تخصیص منابع در سال‌های اخیر حائز رتبه نخست بوده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته واحدهای تازه‌ای نسز به مدار اضافه خواهد شد.

کنعان درخصوص وضعیت صادرات شرکت نیز اظهار داشت: تمام شرکت‌هایی که در صنعت تولید انرژی مشغول فعالیت هستند، در ثبت اساسنامه صادرات برق را مدنظر خواهند داشت که در نهایت انجام این امر منوط به سیاست‌های بکار گرفته شده توسط وزارت نیرو است.

شایان ذکر است چهارشنبه هفته جاری ، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم با نماد «بجهرم» با محدوده قیمتی هرسهم ۱۹0۰ تا ۱۹۹0 ریال عرضه اولیه خواهد شد. همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۲۴۰۰ سهم است که از طریق کارگزاری بانک سپه واگذار می‌شود.