۰ نفر

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد

یک‌میلیون و 600هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 382231
یک‌میلیون و 600هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کردند

حسین فهیمی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درسامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار نفر ثبت نام اولیه خود را در این سامانه انجام می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سمات، نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های خدمات بر خط بازار سرمایه با مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در محل این شرکت برگزار شد.

حسین فهیمی در این نشست با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فراهم کردن زیر ساخت‌های توسعه بازار سرمایه است، گفت: شرایط برای ارائه خدمات مبتنی بر ارزش افزوده در بازار فراهم شده است و شرکت‌های OMS می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درسامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده اند، افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار نفر ثبت نام اولیه خود را در این سامانه انجام می‌دهند.

مدیرعامل سمات اظهار داشت: در بخش احراز هویت بیش از ۹۵۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور و ۵۸۰ دفتر از شعب منتخب شرکت‌های کارگزاری فعال هستند که در آینده نزدیک یک بانک بزرگ نیز مسئولیت احراز هویت سهامداران را برعهده خواهد گرفت.

در این نشست، مدیران عامل شرکت‌های برخط بازار سرمایه با اسقبال از خدمات جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، آمادگی خود را برای دریافت سرویس‌های ارزش افزوده این شرکت اعلام کردند.

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،  شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.