۰ نفر

در گفتگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود/ گروه‌های خودرویی و بانکی، مستعد رشد بیشتر

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 380854
روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود/ گروه‌های خودرویی و بانکی، مستعد رشد بیشتر

یکی از کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نوسان امروز شاخص کل نگران کننده نیست، بیان کرد: این مورد در شرایط کنونی طبیعی است و در حال حاضر می‌توان انتظار داشت، بازار به روند رشد خود ادامه دهد.

اقتصادآنلاین- محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات بازار سهام که پس از شش روز روند صعودی  قابل توجه، ورود به کانال 300 هزار واحدی و ثبت یک رکورد چشمگیر پیگیری شد، امروز روند متفاوتی به خود گرفت و شاخص کل با افت بیش از 2 هزار واحد همراه بود.

 تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که این صعود قابل توجه شاخص، که تحت تاثیر ورود نقدینگی جدید به بازار و پالس‌های مثبت اخبار سیاسی است، ادامه‌دارخواهد بود و قرمز پوش شدن یکباره نماگر بورسی، جای نگرانی برای معامله‌گران نخواهد داشت.

در همین راستا، مهدی رباطی یکی از کارشناسان بازار سرمایه، ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت فعلی بازار سهام به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر بازار وارد فاز اصلاح قابل توجه نشده است و با آن فاصله داریم؛ به علاوه پیش‌بینی می‌شود روند معاملات کماکان صعودی خواهد بود و در وضعیت فعلی بازار دچار اصلاح‌های کوتاه مدت می‌شود که این موضوع را می‌توان طبیعی دانست.

این کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه حجم نقدینگی کنونی که اغلب معامله‌گران نسبت به آن در هراس هستند، در حال حاضر جای نگرانی نخواهد داشت، افزود: این مورد هنوز به حدی نرسیده که بتوان نشانه‌های خروج از بازار را در آن مشاهده کرد.

رباطی که پیش از این اعلام کرده بود گروه‌های خودرویی و بانکی مستعد رشد بیشتر هستند، در این خصوص توضیح داد: یکی از دلایل اصلی این مهم، آن است که ظرف یک سال و نیم گذشته همه بازار رشد محسوسی داشت و درموضوع p/s شرکت‌ها، تعدیل ارزش آن‌ها را متناسب با کاهش ارزش پول ملی داشتیم، اما موضوع ذکر شده در گروه خودرو و بانک اتفاق نیفتاد و آ‌نها از گروه‌های دیگر عقب هستند. از سویی رشد فعلی آن‌ها به علت تطابق ارزش بازار بالای آن‌هاست، همچنین در گروه خودرو بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و دارایی‌ها مطرح شده که این دو مورد را می‌توان از مهم‌ترین عوامل این اتفاق برشمرد.