۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مذاکرات چین و آمریکا، آغاز ثبت رکوردهای جدید در بازارهای آسیایی/ ایالات متحده تعرفه‌ها را به تعویق می‌اندازد

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 380807
مذاکرات چین و آمریکا، آغاز ثبت رکوردهای جدید در بازارهای آسیایی/ ایالات متحده تعرفه‌ها را به تعویق می‌اندازد

ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و تاثیر پذیرفتن بازارهای جهانی از این مسئله، بسیاری از معامله‌گران را نسبت به آینده بازار نگران کرده است. این در حالی است که بنا بر اعلام منابع معتبر دو کشورآماده رسیدن به توافقی جامع هستند.

اقتصادآنلاین-محمدمیلاد عبداللهی؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد که اعمال تعرفه های جدید بر روی محصولات وارداتی ایالات متحده برای چین را که از تاریخ یکم اکتبر در نظر گرفته شده بود، به تعویق بیندازد. از طرفی طبق توافق از پیش تعیین شده قرار است، دو اقتصاد نخست جهان برای رسیدن به چارچوبی مشخص بر سر کاستن از تنش های موجود به میز مذاکره برگردند. این اقدام علاوه بر آنکه نگرانی‌ها را از معامله‌گران دور خواهد ساخت، آرامش قابل توجهی را نیز به بازارهای جهانی تزریق خواهد کرد.

در ادامه آدام سرهان یکی کارشناس بازار در بورس های آسیایی گفت:  بازارهای قاره کهن به خبر کاستن از تنش های تجاری، واکنشی عادی و سالم نشان دادند. وی افزود: این مهم می‌تواند شروعی برای ثبت رکورد های جدید در بازارهای جهانی سهام باشد.

شایان ذکر است، در آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای بورس در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد صعود تا ۷۳۶۷.۴۶ واحد بالا رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۲ درصدی در سطح ۵۶۵۵.۵۳ واحد بسته شد و شاخص  " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت درآلمان با افزایش ۰.۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۴۶۸.۵۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.

 همچنین در وال استریت نیز روند صعودی کاملا محسوس بود تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۲۱۹.۵۲ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱ درصد افزایش تا سطح ۳۰۰۷.۳۹ واحدی بالا رفت اما دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با کاهش ۰.۲ درصدی در سطح ۸۱۷۶.۷۱ واحدی بسته شد.

لازم به ذکر است، در معاملات آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۱.۱ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۹۸۸.۲۹ واحدی بالا رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با جهش یک درصدی به ۲۷ هزار و ۳۵۲.۶۹ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت" به دلیل تعطیلات عمومی بسته بود.

در پایان گفتنی است، آمریکایی‌ها در اظهارات خود سعی کردند بازارها را خیلی به حصول توافق سریع با دیگر رقیب اقتصادی یعنی چین امیدوار نکند، به طوری‌که رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، دستیابی به راه حلی آسان برای حل اختلافات با چین چندان واقع بینانه نیست و از سوی دیگر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز اظهار داشت: موافقت رئیس جمهور با تعویق اعمال تعرفه‌های جدید به درخواست طرف چینی بوده است.