۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

هجوم نقدینگی عامل اصلی در رشد قابل توجه بازار سهام/ باید منتظر اصلاح بازار در آینده باشیم

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 380550
هجوم نقدینگی عامل اصلی در رشد  قابل توجه بازار سهام/ باید منتظر اصلاح بازار در آینده باشیم

یکی از کارشناسان بازار سرمایه، نقدینگی و ورود حجم کثیری از پول را عامل تاثیر گذار در رشد شاخص کل بورس دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی بازار سهام مطمئن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ شاخص کل بورس تهران در ادامه رشد قابل توجه و ثبت رکود‌های متوالی، برای نخستین از کانال 300 هزار واحد هم عبور کرد، این در حالی است که هر کدام از تحلیل‌گران نسبت به شرایط فعلی و آینده بازار سهام نظرات متفاوتی را مطرح کردند.

 عده‌ای معتقدند ورود یک حجم نقدینگی قابل توجه، زمینه این اتفاق مهم را فراهم کرده و تعدادی دیگر انتشار اخبار مثبت سیاسی که امیدواری به کاهش تنش‌ها را در پی دارد، عامل با اهمیت رشد بازار دانستند.

 در ادامه علیرضا کدیور یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، با بیان اینکه بازار وضعیت مثبت و خوبی را دنبال می‌کند اظهار داشت: واقعیت این است که در شرایط فعلی فرصت‌های مناسب و مطمئن دیگری برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، به همین منظور  هجوم نقدینگی از سوی مردم به بازار سهام افزایش یافته است.

وی افزود: به احتمال زیاد تا زمانی که این مورد (هجوم نقدینگی) ادامه داشته باشد،  شرایط کنونی حاکم  ماندگار خواهد بود. اما لازم به ذکر است بسیاری از سهم‌ها هستند که به لحاظ بنیادی توجیه ندارند و شاهد قیمت‌هایی به شدت حبابی در آن‌ها هستیم، از سوی دیگر قیمت برخی از سهم‌های ارزنده بازار هم در حال رشد بی رویه هستند و به نظر باید در آینده غیرقابل پیش‌بینی منتظر اصلاح بازار باشیم، به عبارتی هرچه این امر به تعویق بیفتد، شاهد سقوط شدیدتری در بازار سهام خواهیم بود.

کدیور همچنین در خصوص حل و فصل مسائل سیاسی و امیدواری به کاهش تحریم‌ها و تاثیرات آن بر بازار اظهار داشت: این اتفاق گرچه بسیار مهم است، اما نکته آنجاست که بازار پیش از این تا حد زیادی تاثیر خود را از آن گرفته است و برای ادامه مسیر و اثر بیشتر این امر باید صبر کرد.