۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود خستگی ناپذیر شاخص کل/ نماگر بورسی بر فراز 300 هزار واحد

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
کد خبر: 380514
صعود خستگی ناپذیر شاخص کل/ نماگر بورسی بر فراز 300 هزار واحد

شاخص کل بورس تهران امروز و از آغاز معاملات تا کنون توانسته، روند رو به رشد خود را حفظ و به کانال 300 هزار واحدی ورود کند.

اقتصادآنلاین-محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که شاخص کل بورس تهران، در ادامه روند رشد بی نظیر خود، به کانال 300 هزار ورود کرد. این در حالی است که هجوم  نقدینگی تقریبا همه را از عبور شاخص سهام از مرز روانی مطمئن کرده بود و از طرفی سبزپوشی فلزی‌ها در بازارها جهانی، عاملی برای فعال‌تر شدن غول‌های بورسی بود.  

اما نکته جالب توجه آن است که در نمادهای کالایی، همچنان عدم اطمینان نسبت به پایداری قیمت‌های جهانی و هم‌زمان تزلزل نرخ دلار به ویژه در بازار نیما وجود دارد. این موضوع  باعث می‌شود به طور خاص در سهام‌های بزرگ کالایی، فروشندگان حقوقی که توجه بیشتری را به ریسک‌ها معطوف کرده‌اند با توجه بیشتری ادامه معاملات را دنبال کنند. بنابراین معامله‌گران که به احتمال قوی برای خرید در این گروه اقدام خواهند کرد با عرضه‌های جدی مواجه می‌شوند.

از طرفی باید دید این بار قدرت نقدینگی تازه‌واردها چقدر می‌تواند بر عرضه‌های احتمالی غلبه کند. در صورتی که مشابه جلسات معاملاتی پیشین خریداران سهام بزرگ کالایی با موج سنگین عرضه مواجه شوند، همچنان بازار کوچک‌ترهای سهام داغ‌تر بماند.

خارج از مسائل عنوان شده، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند، بهبود شرایط سیاسی و امیدواری به روند کاهش تنش‌ها، از یک طرف و اخراج مشاور امنیت ملی ایالات متحده که پالس‌های مثبتی را روانه بازار کرد از طرف دیگر، عوامل تاثیر گذار در وضعیت امروز بازار سهام است.