۰ نفر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

تغییرات قوانین بازار پایه، راه‌کاری برای جلوگیری از ضرر و زیان اشخاص تازه وارد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 378212
تغییرات قوانین بازار پایه، راه‌کاری برای جلوگیری از ضرر و زیان اشخاص تازه وارد

یک مدیر بازار سرمایه، با حمایت از اصلاح قوانین بازار پایه، آن را راه کاری مناسب برای جلوگیری از متضرر شدن افراد تازه وارد و کم‌تجربه، به حوزه بورس دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازسنا، حمیدرضا مهرآور یکی از کارشناسان بازار سرمایه با بیان اینکه قانون جدید بازار پایه، مانع فعالیت سوداگرانه و سفته بازی عده‌ای از فعالان بازار خواهد شد، گفت: اتخاذ چنین تصمیمی در این زمان کار صحیحی بوده که باید پیش از این اتفاق می‌افتاد، زیرا از ضرر و زیان افرادی که از تجربه و دانش مالی بالایی برخوردار نیستند و در بازار «تازه وارد» تلقی می شوند جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: قانون جدید بازار پایه موجب می شود تا سهام داران تازه وارد و سرمایه گذاران خرد در بورس، مشکلات تلخ گذشته را مجددا تجربه نکنند. این در حالی است که بازار پایه، امکان معامله و نقدشوندگی برای سهام شرکت‌هایی را فراهم کرده است که الزامات پذیرش در بازارهای اصلی را ندارند.

مهرآور دستورالعمل ارائه شده از سوی فرابورس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: قانون جدید بازار پایه سهامداران شرکت ها را وادار می کند که با رعایت دستورالعمل ها و قوانین سعی در شفافیت داشته باشند. زیرا بسیاری از شرکت‌هایی که در بازار پایه حضور داشتند از طریق نبود شفافیت و افشای اطلاعات توانستند به رشد قیمتی چند درصدی برسند.

این مدیر بازار سرمایه ادامه داد: تصمیم فعلی بازار پایه با هماهنگی و نظرخواهی از کل بازار و با جلساتی که در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ایران برگزار شده بود، انجام شده است. باید به این مهم توجه شود که قانون جدید تا خود را با بازار هماهنگ کند، زمان بر است. بنابراین انتظار این است تا با همکاری کل بازار این قانون اجرایی شود؛ زیرا برخی از مشکلات بازار سرمایه را کاهش خواهد داد.