۰ نفر

معاون دبیر کل فیاس بیان کرد؛

امیدواری به گشایش‌های سیاسی جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 377698
امیدواری به گشایش‌های سیاسی جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور

زمانی‌که به عنوان معاون فیاس در خصوص بازار سرمایه ایران صحبت می کنم، منظورم شرکت بورس تهران، فرابورس ایران، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است به این دلیل که این پنج عضو، نماینده بازار سرمایه ایران در فیاس هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، آرمنوهی هواد کیمیان دبیر کل فیاس در خصوص بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه ایران پنج عضو دارد، ( شرکت بورس تهران، فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران) که همگی نماینده‌ بازار سرمایه ایران در فیاس هستند.

وی ادامه داد : انتظار ما این بود که این پنج عضو با هم رقیب باشند، اما شرکت‌های فوق الذکر در تمام شرایط با یکدیگر همکاری متقابل دارند و در مواقع ضروری برای از بین بردن مشکلات بازار به هم کمک می‌کنند. 

همچنین بازار سرمایه ایران بسیار کارآمد و حضور ابزارهای معاملاتی متنوع و متناسب با هر سلیقه، عاملی مثبت و تاثیرگذار برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران است.

وی نسبت به اعمال تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه ایران اظهار تاسف کرد و افزود: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با گشایش‌های سیاسی، درهای بازار سرمایه به روی سهام‌داران دنیا باز شود، چراکه این گشایش‌ها مرتبط با کل کشور است و روابط سیاسی مطلوب می‌تواند اثر مثبت بر ادامه روند معاملات در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدوارم روابط خوب ایران با کشورهای همسایه ادامه دار باشد تا سرمایه گذاران بتوانند با خیالی آسوده به این کشور وارد شوند.