۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم رشد شاخص کل تا ارتفاع 278هزار واحد/ کوچک‌های بازار هم‌چنان کانون توجه سهام‌داران

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 376541
تداوم رشد شاخص کل تا ارتفاع 278هزار واحد/ کوچک‌های بازار هم‌چنان کانون توجه سهام‌داران

چهارمین روز از معاملات هفته نخست شهریور ماه، با رشد ادامه دار شاخص کل و رسیدن به کانال 278 هزار واحد پایان یافت.

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری 3 هزارو 600 واحد معادل(1.31)درصد رشد داشت و به میانه ارتفاع 278 هزار واحدی رسید. از طرفی ارزش معاملات هزار و 734 میلیارد تومان و حجم آن از 4 میلیارد فراتر رفت. 

به اعتقاد تعدادی از کارشناسان، بنگاه‌های بزرگ کالایی و به خصوص صادرکنندگان، در مرداد ماه توانسته‌اند عملیات خود را در سطح مطلوبی حفظ کنند و این مساله طی دو روز گذشته حامی قدرتمندی در مسیر صعودی قیمت سهام بوده است. به علاوه بحث‌های داغ سیاسی و رایزنی با قدرت‌های بزرگ جهانی و گمانه کاهش تنش‌ و فشارهای حاکم بر کشور، زمینه‌ای را برای  تقویت بازار سرمایه فراهم کرده است.

گفتنی است ارزش معاملات خرد بورسی امروز هزارو 607 میلیارد تومان و خالص تغییر مالکیت در بورس تهران  3.4 میلیارد تومان از حقوقی به حقیقی بود.

دراین میان، شاخص کل هم‌وزن هم هزارو 130واحد معادل (1.49) درصد رشد داشت.

ترین‌های معاملات امروز 

در میان نمادهای تاثیر گذار بر نماگر بورسی، «رمپنا»، «کگل»، «فولاد»، «پارس»، «تاپیکو»، «فخاس» و «پارسان» در مجموع با 1هزارو 500 واحد رشد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشتند.

در ادامه نمادهای بانک تجارت، سایپا، پالایش نفت اصفهان و ماشین‌سازی اراک به عنوان پربیننده‌ترین نمادها معاملاتی امروز بازار سهام شناخته شدند. از سوی دیگر عنوان برترین گروه‌های صنعت هم صنایع شیمیایی، فلزات اساسی، گروه خودرو، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری اختصاص یافت.

لازم به ذکر است، در معاملات امروز، نمادهای «فباهنر»، «پترول» و «تمحرکه» با بیشترین افزایش قیمت سود بالاتری را برای صاحبان سهم کسب کردند، اما در مقابل نمادهای «قثابت»، «وآذر» و «کفپارس» با بیشترین افت نرخ ، ضرر بالاتری را به مشتریان خود تحمیل کردند.

نگاهی به فرابورس

آیفکس در معاملات امروز بازار سهام با 50 واحد رشد، به ارتفاع 3هزارو 700 واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در این بخش نزدیک به 375 هزار و ارزش معاملات هزارو 417 میلیارد تومان بود، به علاوه حجم معاملات امروز در فرابورس از 2 میلیارد عبور کرد.

در میان نمادهای معاملاتی فرابورسی، «زاگرس»، «ذوب»، «مارون»، «کگهر»، «سمگا» و «بپاس» در مجموع با  36 واحد رشد شاخص کل را ارتقاء داده وتنها نماد معاملاتی «دماوند» با 4 واحد افت مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.

در این بین بیشترین افزایش قیمت مربوط به نمادهای «حسیر»، «سمگا» و «قشیر» بود.