۰ نفر

در گفتگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

اتفاقات سیاسی روز گذشته عاملی تاثیرگذار در رشد چشمگیر شاخص

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 376307
اتفاقات سیاسی روز گذشته عاملی تاثیرگذار در رشد چشمگیر شاخص

یک کارشناس بازار سرمایه نسبت به رشد قابل توجه شاخص کل بورس گفت: اتفاقات سیاسی روز گذشته و گزارش‌های منتشر شده از طرف شرکت‌ها، مهم‌ترین عامل در ایجاد وضعیت صعودی نماگر بورس است.

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ رشد نزدیک به 6 هزار واحدی شاخص کل ، رسیدن به مرز 275 هزار واحد  و ثبت یک رکورد چشمگیر پس از افت محسوس روز گذشته، زمینه ایجاد گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌‌های متفاوتی را در میان سهام‌داران برانگیخت.

 در ادامه، ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه در خصوص موارد مذکور و دلایل رشد قابل توجه نماگر بورسی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در هفته‌های اخیر شاهد رشد سهم‌هایی بوده‌ایم که مربوط به امیدواری برای حذف دلار4200  تومانی و افزایش سرمایه خواهدشد، از سوی دیگر شاهد ورود پولی به بازار هستیم که عمدتا به سمت سهم‌های بزرگ حرکت نمی‌کند.

وی افزود: از مهم‌ترین عوامل رشد قابل توجه شاخص، می‌توان به اتفاق سیاسی روز گذشته و حضور وزیر امور خارجه درفرانسه اشاره کرد .

به عبارت دیگر این مهم را می‌توان به عنوان زمینه‌ای برای شروع مذاکرات سیاسی برشمرد، چرا که همیشه نگرانی شرکت‌های بزرگ، شرایط تحریمی و تاثیر آن برای فروش سهم است تا مبادا با ایجاد فضای بسته سیاسی درآمد آن‌ها تحت تاثیرقرار گرفته و کاهش پیدا کند.

 از طرف دیگر گزارش‌های ماهانه‌ها در حال انتشار از سوی شرکت‌ها نشان دهنده روند خوبی است. به گونه‌ای که شرکت‌های بزرگ ما رویه خوبی را در پیش گرفته و فضای سیاسی هم مزید بر علت شد تا شاهد رشد قابل توجه شاخص باشیم.

پس از افت روزگذشته بسیاری از سها‌م‌داران نگران شدند تا مبادا اتفاقات مشابه سال قبل که در مقطعی بازار با افت همراه بود رخ دهد، اما خیلی سریع بازار به حالت عادی بازگشت و جای نگرانی نیست.  به عبارت دیگر معامله‌گران امروز با توان بیشترین پای میز معامله حاضر شدند.