۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ماه گذشته/ ارزش کاوان در صدر ایستاد

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 376241
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ماه گذشته/ ارزش کاوان در صدر ایستاد

در ماه گذشته صندوق ارزش کاوان آینده، بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داد.

اقتصادآنلاین - رامین شیرازی؛ نحوه ورود به بازار سهام و چگونگی سرمایه‌گذاری در این بازار، یکی از شروط اساسی کسب بازدهی مناسب است که در این میان، صندوق‌های سرمایه‌‎گذاری یکی از راه‌های حفاظت سرمایه در مقابل تورم و کاهش ارزش پول و نهایتا حفظ افزایش دارایی شناخته می شوند.

 سرمایه گذاری در صندوق‌ها برای افرادی مناسب است که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس دارند و خودشان وقت، مهارت یا اطلاعات کافی برای انجام این کار را ندارند و در عین حال می‌خواهند بازدهی و سود بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک به دست آورند.

از مزایای سرمایه گذاری در صندوق‌ها می توان به سهولت در خرید و فروش سهام و مدیریت حرفه ای وجه نقد اشاره کرد. فلسفه تنوع سازی صندوق های سرمایه گذاری این است که سرمایه گذاری در مجموعه زیادی از اوراق بهادار باعث خواهد شد که زیان‌های ناشی از سرمایه‌گذاری در چند اوراق بهادار با سودهای حاصل از سرمایه گذاری در سایر اوراق بهادار حداقل شود. سرمایه گذاری در صندوق ها باعث صرفه جویی می شود؛ بدین صورت که صندوق ها مقدار زیادی از سهام و اوراق بهادار را در هر معامله خرید و فروش می کنند، در نتیجه هزینه های معاملاتی آنها بسیار پایین تر از مواردی است که افراد خود اقدام به معامله می کنند.

ارزیابی‌های انجام شده حاکی از آن است که صندوق ارزش کاوان آینده از نظر بازدهی ماهانه در مرداد ماه توانسته با بازدهی ماهانه ۲۸.۶۵ درصد، در رتبه اول صندوق‌ها قرار گیرد . بازدهی سالانه صندوق نیز ۱۶۸.۶ درصد بوده و از این منظر در رتبه دوم صندوق‌ها جای دارد. از سوی دیگر صندوق مذکور موفق به کسب بازدهی بیشتری از شاخص کل شده است به طوریکه بازدهی این صندوق در یک هفته گذشته بالغ بر ۷درصد بوده است.

همچنین بازدهی صندوق مذکور از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۸۰درصد است. این در حالی است که بازده شاخص کل در این بازه زمانی ۴۸ درصد بوده است.

صندوق ارزش کاوان آینده در تاریخ ۳۱مرداد سال جاری، دارای ۲۰هزار و 157 واحد سرمایه گذاری با ارزش خالص دارایی برابر با بیش از 39 میلیارد تومان است. ارزش هر واحد صندوق طی ماه گذشته از یک میلیون 500 هزار تومان به یک میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافته و به عبارتی طی ماه گذشته بیش از ۲۷ درصد بازدهی نصیب سرمایه گذاران این صندوق شده است.  

در ادامه، صندوق‌های سهم آشنا با بازدهی سال ۱۶۲.۰۷، صندوق سرمایه‌گذاری سهام بزرگ کاردان  با بازدهی ماهانه صندوق ۱۵.۷۴ و بازدهی سال صندوق ۱۳۸.۸۷، صندوق زرین پارسیان با بازدهی ماهانه ۱۵.۴۴ و بازدهی سال ۹۸.۶۴ و صندوق رشد سامان با بازدهی ماهانه 15.39 و سلانه 92.33 در رده‌های بعدی قرار گرفتند.