۰ نفر

در شصتمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه مطرح شد؛

بررسی وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم»/ صندوق‌هایی با ریسک پایین می‌توانند سودآور باشند

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 375752
بررسی وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم»/ صندوق‌هایی با ریسک پایین می‌توانند سودآور باشند

سالن همایش‌های شرکت فرابورس ایران امروز میزبان مدیرعامل و تعدادی از مسئولان سبد گردان دارا الگوریتم به منظور بررسی وضعیت صندوق مذکور بود.

اقتصادآنلاین - محمدمیلادعبداللهی؛ شصتمین نشست خبری (یک دیدار یک عرضه) به منظور بررسی وضعیت «صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم» در سالن همایش‌های فرابورس ایران برگزار شد. در این دیدار قلی زاده مدیر عامل سبد گردان الگوریتم با بیان اینکه اکنون 200 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت داریم گفت: این صندوق با هدف کم کردن نوسان و ایجاد درآمد ثابت برای سرمایه‌گذارانی که به طور عمده در بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند ایجاد شده و هدف آن کمک کردن ریسک‌های بازار است.

وی همچنین افزود: شاید یکی از پرسش‌های موجود آن است که در روزهای رونق بازار چرا صندوق با درآمد ثابت و مبتنی بر اوراق بدهی، فرآیند پذیره‌نویسی را طی می‌کند؟ در این خصوص باید گفت، با توجه به تمرکز دولت طی سال‌های گذشته بر اوراق با درآمد ثابت و توجه به اینکه بازار همواره دارای نوسان است، این صندوق با ریسک پایین می‌تواند برای بازار سودآور باشد.

در ادامه این نشست خبری حسین نظام دوست، رئیس اداره نهادهای مالی فرابورس ایران گفت: عرضه مذکور پانزدهمین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله است که طی هفته جاری پذیره نویسی خواهد شد.

او ادامه داد: با این حساب ارزش صندوق‌های فرابورس به بیش از 2هزار میلیارد می‌رسد. همچنین تعداد سرمایه‌گذاران تا پایان سه ماهه اول، حدود ده هزار سرمایه‌گذار بوده است.

نظام دوست با اشاره به اینکه دو صندوق در حوزه زمین و ساختمان توانستند پروژه‌های خودرا پیش‌فروش کنند گفت: در صندوق‌ها جسورانه می‌توان بین 600 تا 650 میلیارد تومان دارایی مشاهده کرد.

رئیس اداره نهادهای مالی فرابورس در ادامه افزود: در قسمت مقرراتی، دستورالعمل جامعی در حال برنامه‌ریزی است و به زودی شاهد تجمیع صندوق‌ها با قوانین مشخص خواهیم بود.

او درپایان اشاره کرد، نهادهای مالی که مجوز سبدگردانی دارند رابط پلتفرم‌ها با سازمان هستند و انتظار می‌رود بررسی عملیات‌های مربوطه را به بهترین شکل انجام دهند.