۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم رکورد شکنی‌های شاخص کل/ نماگر بورسی در مرز کانال 270هزار واحدی

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 375747
تداوم رکورد شکنی‌های شاخص کل/ نماگر بورسی در مرز کانال 270هزار واحدی

معاملات امروز بازار سهام با ثبت یک رکورد بی نظیر در شاخص کل به پایان رسید و این نماگر مهم بورس را در آستانه 270 هزار واحدی قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شد که شاخص کل در ادامه رکورد شکنی‌های پیاپی، با رشد سه هزار و 859 واحدی، درآستانه ثبت 270 هزار واحد قرارگرفت. 

شایان ذکر است، طیف گسترده‌ای از سهم‌ها در معاملات امروز ضمن برخورداری از صف خرید، رشدهای حداکثری را ثبت کردند. با وجود این، فشار بازار جهانی بر غول‌های کالایی عقبگرد تقاضا را در این گروه‌ها به دنبال داشت.

گفتنی است ارزش معاملات هم هزارو 409 میلیارد تومان به ثبت رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با هزارو 765 واحد معادل (2.45) درصد رشد، به ارتفاع 74 هزار واحدی نزدیک شد.

ترین‌های معاملات امروز

در پایان معاملات روز جاری نمادهای «شپنا»، «اخابر»، «شتران»، «همراه»، «شبندر»، «وپاسار» و «بفجر» در مجموع با 1210 واحد رشد، بیشترین تاثیر را در ثبت رکورد جدید شاخص کل را داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد» و «فملی» با چراغ قرمز مانع از رشد بیشتر نماگر مهم بورسی شدند.

گفتنی است نمادهای بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان و گروه‌های خودروسازی(ایران خودرو و سایپا) به عنوان پربیننده‌ترین نمادها بورسی معرفی شدند.

از میان نمادهای معاملاتی بانک‌ها، خودرو ، گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی، عنوان برترین گروه‌های صنعت را به خود اختصاص دادند.

همچنین با نگاهی به معاملات امروز بازار سهام متوجه خواهیم شد، «وپترو»، «ثاخت» و «بفجر» با بیشترین افزایش قیمت، سود بالاتری را برای مشتریان خود به ارمغان آوردند. در مقابل «وآذر»، «بالبر» و «کپشیر» با بیشترین کاهش قیمت ضرر بیشتری به دنبال داشتند.

چندی از فرابورس

درمعاملات امروز آیفکس نیزبا رشد کم جان 10 واحدی به 3هزار و 500 واحد رسید. به علاوه تعداد معاملات انجام شده درفرابورس از 253 هزار فراتر رفت. همچنین ارزش معاملات انجام هم 923 میلیارد و حجم معاملات بالاتر از یک میلیارد بود.

در میان نمادهای فرابورسی، «دماوند»، «کگهر»، «میدکو» و «هرمز» با در مجموع با 20 واحد افت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «بپاس»، «حخزر» و «ذوب» با 6 واحد افزایش، آیفکش را ارتقاء دادند.

لازم به ذکر است در معاملات امروز «اعتلا»، «ردشت» و «میهن» بیشترین افزایش قیمت و «دماوند»، «قچار» و «کوثر» بیشترین کاهش قیمت را به خود دیدند.