۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قابل توجه شاخص با ثبت یک رکورد جدید/ رشد سه‌هزار واحدی نماگر بورسی

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 375130
صعود قابل توجه شاخص با ثبت یک رکورد جدید/ رشد سه‌هزار واحدی نماگر بورسی

آخرین روز از معاملات هفتگی در مرداد ماه بازار با رشد چشم‌گیر شاخص کل به‌پایان رسید.

اقتصادآنلاین-محمدمیلاد عبداللهی؛ آخرین روز از معاملات هفتگی بازار سهام با ثبت یک رکود جدید به پایان رسید. شاخص کل امروز با رشد ۳هزار و ۱۸۶ واحد معادل(۱.۲۱) درصد به ارتفاع ۲۶۶ هزار واحدی رسید.

تعداد معاملات ثبت شده عدد ۳۳۰ هزار را رد کرد و ارزش معاملات  نیز بالاتر از هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان ثبت شد، همچنین حجم معاملات کمی فراتر از ۳ میلیارد رفت. ارزش معاملات خرد امروز هم هزارو ۱۲۰ میلیارد تومان بود.

در این میان شاخص کل هم‌وزن هم، هزار و ۶۵۹ معادل (۲.۳۶) درصد رشد داشت.

گفتنی است، جریان معاملات بازار سرمایه همچنان نشان از  تمایل معامله‌گران به سوی سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بازار دارد، چراکه این دسته از شرکت‌ها نسبت به نوسان‌های حاکم بر  بازار جهانی تاثیر کم‌تری می‌پذیرند.

ترین‌های معاملات امروز

در میان نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل، «فارس»، «همراه»، «شبندر»، «وپاسار»، «کچاد»، «حکشتی» و «پارسان» در مجموع با هزار و ۶۴ واحد رشد، همگی، بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر مهم برجای گذاشتند.

از طرفی دیگر نمادهای، بانک تجارت، سایپا، نوسازی و ساختمان تهران و فولادمبارکه، به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای بورسی معرفی شدند.

همچنین  خودرو ‌سازی، صنایع شیمیایی و فلزات اساسی ، برترین گروه‌های صنعت، در آخرین روز از معاملات هفتگی مرداد ماه بودند.

گفتنی است به نگاهی نمادهای معاملاتی، متوجه خواهیم شد «چافست»، «بالبر»و «کدما» با بیشترین افزایش قیمت بالاترین سود را برای مشتریان خود به ارمغان آوردند، در مقابل نمادهای«وبهمن»، «ونوین» و «غگرجی» با بیشترین کاهش قیمت، ضرر بالاتری را به مشتریان خود تحمیل کردند.

در فرابورس چه گذشت؟!

در پایان معاملات امروز، آیفکس نیز همپای شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۴۵ واحدی به ارتفاع ۳هزارو ۵۷۹ رسید.

در میان نمادهای فرابورسی «دماوند»، «هرمز»، «بمپنا»، «شاوان»، و «دی» در مجموع با ۲۱ واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشتند. اما نمادهای «ذوب»و «میدکو» جمعا با ۴ واحد افت مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.