۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ترمز رکورد شکنی شاخص کشیده شد/ نماگر بورس در ارتفاع 260هزار واحدی

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 374523
ترمز رکورد شکنی شاخص کشیده شد/ نماگر بورس در ارتفاع 260هزار واحدی

دومین روز هفته از معاملات بازارسرمایه درحالی پیگیری شد که شاخص کل با افت 414 واحدی همراه بود.

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شد که به رغم رکورد شکنی‌های اخیر، شاخص کل با افت نزدیک به 414واحدی معادل (0.16) درصد منفی  به 260 هزار واحد کاهش یافت. ارزش کل معاملات بورسی 1214 میلیارد و حجم معاملات بالاتر از 3 میلیارد سهم بود. گفتنی است ارزش معاملات خرد بورس نیز 1092 میلیارد تومان بود.

دراین میان شاخص کل هم‌وزن، با (0.55) درصد رشد به ارتفاع 69 هزار واحدی رسید که هم‌چنان نشان‌دهنده توجه معامله‌گران  به نمادهای کوچکتر بازار سهام است.

ترین‌های معاملات امروز

در میان نمادهای بورسی، «شپنا» و «تاپیکو» در مجموع با 408 واحد بیشترین تاثیر مثبت را نسبت به شاخص کل بر جای گذاشتند، اما نمادهای «همراه»، «ومعادن»، «فولاد»، «رمپنا» و «فملی» در مجموع با 663واحد کاهش موثرترین نقش را در قرمز شدن چراغ این نماگر با اهمیت داشتند.

از طرفی دیگر نمادهای بانک تجارت، سایپا، فولادمبارکه و نوسازی وساختمان تهارن به عنوان پرببینده نمادهای بورسی معرفی شدند.

همچنین بیشترین ارزش معاملات روز جاری به نمادهای «تاثیکو»، «شپنا»، «ثنوسا»، «های‌وب» و«خپارس» تعلق گرفت. به علاوه بیشترین حجم معامله نیز در نمادهای «وتجارت»، «ثنوسا» و«خپارس» رویت شد.

از سوی دیگر نمادهای «دتماد»، «سشمال»، «کدما» و« شلعاب» با بیشترین افزایش قیمت سود بالاتری برای مشتریان خود به ارمغان آوردند. درمقابل نمادهای «قثابت»، «کحافظ» و «وتوکا» بیشترین کاهش قیمت را متحمل شدند.

روز منفی فرابورس

آیفکس هم امروز همانند  شاخص کل بورس قرمز شد، این نماگر با افت 16 واحدی به 3509 واحد رسید.ارزش معاملات فرابورسی هزار و98 میلیارد و حجم معاملات هم  کمی بالاتر 1میلیاردو 700 رفت.

گفتنی است از میان نمادهای فرابورسی، دونماد «بپاس»و«کوثر» در مجموع با 4 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند، اما «میدکو»، «مارون»، «هرمز» ،«سمگا» و «زاگرس» در مجموع با 14 واحد افت، تاثیر زیادی بر قرمز شدن آیفکس داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی به «تملی711»، «کشرق»و «کمرجان» تعلق گرفت. درمقابل نمادهای «ودی»، «توریل» و «سبزوا» با بیشترین کاهش قمیت همراه بودند.