۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

ورود به بورس، راه بزرگ شدن شرکت‌ها/ تعداد شرکت‌های بورسی نسبت به جمعیت اندک است

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 373096
ورود به بورس، راه بزرگ شدن شرکت‌ها/ تعداد شرکت‌های بورسی نسبت به جمعیت اندک است

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نوسان‌های بازار طلا و ارز، سرمایه‌گذاران را با تردید مواجه کرده گفت: شرکت‌ها باید برای بزرگ‌تر شدن وارد بازار سرمایه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس اوراق بهادار اظهار داشت: نقدینگی زیاد در کشور باید به یک بازار سرازیر شود و با توجه به آسیب کم در بازار سرمایه این نقدینگی اکنون راه خود را به سمت بورس یافته است.

 حسین سلیمی ضمن اشاره به اشباع شدن بازارهای دیگر گفت: در حال حاضر بازار مسکن کمی متوقف شده و نوسان بازار دلار و طلا، سرمایه گذاران را با ترس و تردید مواجه کرده است، در این شرایط برای آنان سرمایه گذاری در بورس تبدیل به بهترین گزینه شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در گذشته در بورس حجم معاملات در روز تنها به ۵۰ میلیارد تومان می رسید،اما در حال حاضر این حجم گاهی به ۲ هزار میلیارد تومان هم می رسد که نشان دهنده چند برابر شدن حجم معاملات روزانه بازار سرمایه است.اگر بورس به این ترتیب به رشد خود ادامه دهد، قطعا سرمایه‌ها به جای سپرده گذاری در بانک‌ها به بازار سرمایه می‌آیند.

سلیمی با بیان اینکه ورود سرمایه به بورس سبب رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی خواهد شد، تصریح کرد: هر چند شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند می‌توانند از مزیت‌های بیشتری برخوردار شوند، اما در شرایط فعلی تعدادشرکت‌های بورسی ما نسبت به جمعیت و تولید ناخالص ملی بسیار اندک است.

راه بزرگ شدن شرکت ها، ورود به بورس است

وی در ادامه بیان داشت: بورس مقررات خاص خود را دارد، اما وارد نشدن در بورس باعث می‌شود تا شرکت‌ها بزرگ نشوند و همچنان به صورت سنتی اداره شوند. اگر به دنبال شرکت بزرگ ملی هستیم و می‌خواهیم تولید ناخالص ملی در سهم بورسی افزایش پیدا کند باید وارد بورس شویم. در واقع شرکت‌های بورسی می‌توانند از وام‌های بین المللی استفاده کنند و قبلا نمونه‌هایی از این اتفاق را تجربه کرده ایم.