۰ نفر

مدیر روابط عمومی سازمان بورس مطرح کرد؛

رسانه ابزاری در بسط و توسعه گفتمان بازار سرمایه/گسترش شمولیت مالی هدف اصلی سازمان بورس

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۷
کد خبر: 371803
رسانه ابزاری در بسط و توسعه گفتمان بازار سرمایه/گسترش شمولیت مالی هدف اصلی سازمان بورس

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار به کارکردهای رسانه در خصوص معرفی و عملکرد بهتر بازار سرمایه اشاره کرد و آن را مایه بسط گفتمان دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین معرفی آثار برگزیده جشنواره بورس و رسانه عنوان کرد: خرسندیم که امروز برای سومین بار توفیق این را داشتیم تا در جشنواره بورس و رسانه میزبان قدم های شما باشیم.

یاسر فلاح افزود: جشنواره ای که شاید سه سال پیش که آغاز به کار کرد کم‌تر کسی فکر می‌کرد در سومین دوره آن تا به این اندازه در بین بورس نویسان جایگاه خودش را پیدا کند، اما رشد بیست درصدی در آمار کمی آثار ارایه شده به جشنواره نشان می دهد اهالی رسانه دست دوستی و یاری اهالی بازار را فشردند و این جشنواره توانست نقطه تلاقی میان این دو باشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس ادامه داد: استقبال از جشنواره بورس و رسانه نشان داد که از طریق رسانه ها می توان ادبیات و گفتمان بازار سرمایه را در کشور بسط و توسعه داد و مردم را با فضای سرمایه گذاری در بورس آشنا کرد.

دبیر اجرایی جشنواره بورس و رسانه افزود: همانطور که امروز از طریق رسانه پیام بازار سرمایه به مناطق دور کشور رسیده و خرسندیم از این که در سومین جشنواره بورس و رسانه میزبان آثاری از ۱۴ استان کشور هستیم در حالی که در روزگاری که خیلی دور نیست و کمتر از سه سال پیش در اولین دوره جشنواره تنها از رسانه های پایتخت آثار جذب شد اما امروز خبرنگاران استانی هم به جشنواره آثار ارسال کردند و حتی در بین منتخبین هم جای گرفتند. و این یعنی ما به یکی از اهداف خود که خارج کردن تولید اخبار بازار سرمایه از تهران بود رسیدیم و اینک خوشحالیم از اینکه صدای بورس را از استانهایی می شنویم که تا پیش از این کسی فکر نمی کرد بورس در آنجا شناخته شده باشد و در کنار این خوشحالی آرزو می کنیم سیر رشد جشنواره به همین روال ادامه یابد و در جشنواره آینده از تمامی استان های کشور آثار به جشنواره ارسال شود.

یاسر فلاح تاکید کرد امسال از موضوع سواد مالی یک گام فراتر خواهیم رفت و افزود: یکی از اهداف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار گسترش شمولیت مالی  است‪.‬

مدیر روابط عمومی سازمان بورس با بیان اینکه قصد داریم ادبیات بازار سرمایه و ایجاد سوال در زمینه بورس را در همه استان های کشور توسعه دهیم  ادامه داد: البته برای رنگ و بوی استانی گرفتن جشنواره با همکارانم در سازمان بورس از چند ماه قبل از آغاز جشنواره، سفرهایی به برخی استان ها داشتیم و از نزدیک با اهالی رسانه آن استان ها دیدار کردیم سفرهایی که علاوه بر تشویق رسانه ها استانی به حضور در جشنواره دستاوردهای دیگری هم داشت و توانستیم تعاملات خوبی با اهالی رسانه داشته باشیم و ما را ترغیب کرد سفر به استان ها و دیدار با اهالی رسانه آنها را در برنامه های آینده نیز تکرار کنیم.

یاسر فلاح یادآور شد: در جشنواره امسال ٨٢٠ اثر که توسط بیش از ٢٠٠ نفر تولید شده دریافت شد که این آثار را ۵ داور از اساتید دانشگاه بازارسرمایه و حوزه رسانه در حدود ٧ روز بررسی کردند و بعد از برسی های اولیه چندی ساعت پرحرارت باهم بر سر آثار به بحث و تبادل نظر پرداختند و از بین آنها آثار منتخب را برگزیدند.

وی با اعلام اینکه در طول یک سال گذشته برای رسانه های متقاضی، دوره های آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه برگزار شد و مسال هم آمادگی داریم این دوره ها را برگزار کنیم، اضافه کرد: باید اذعان کرد که بازار سرمایه همواره به اصحاب رسانه وابسته است؛ نه در گذشته، نه در حال حاضر و نه در آینده امکان جدایی رسانه ها از این بازار متصور نبوده و نیست رسانه ها نه یک مهمان گذرا که خود جزئی از این عرصه هستند. قطعا این فرض مانع از تبریک روز خبرنگار نیست بلکه عنوان می دارد که خبرنگاران چراغ فروزان این مسیر و جزئی از خانواده بازار سرمایه  هستند . این است که می توانیم این روز را به اعضای رسانه ای این خانواده تبریک بگوییم و برایشان بهترین را آرزو کنیم.