۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجمع عمومی گل‌گهر برگزار شد/ فولاد مبارکه، کرسی از دست رفته را پس گرفت

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 369309
مجمع عمومی گل‌گهر برگزار شد/ فولاد مبارکه، کرسی از دست رفته را پس گرفت

پس از گذشت حدود دو ماه و کش و قوس‌های فراوان که یک سوی آن فولاد مبارکه به عنوان مالک عمده بر زنجیره آهن کشور و از طرفی شرکت سرمایه گذاری امید قرارداشتند، مجمع گل‌گهر برگزار و شرکت اصفهانی موفق شد کنترل آن را به دست گیرد.

اقتصادآنلاین-میلادعبداللهی؛  فولاد مبارکه اصفهان با مالکیت عمده بر زنجیره سنگ آهن و فولاد کشور، در کنترل قیمت سنگ آهن، نقش موثری دارد. فولاد مبارکه اصفهان از طرفی بزرگترین مجتمع فولاد کشور محسوب می‌شود و از طرف دیگر با در اختیار داشتن کنترل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) بخش قابل توجهی از فرآیند تولید، قیمت‌گذاری و فروش سنگ آهن کشور را نیز در اختیار دارد. از طرف دیگر فولاد مبارکه اصفهان با گرفتن کنترل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) به طور مستقیم کنترل شرکت سنگ آهنی گلگهر (یکی از دو غول سنگ آهنی کشور) را نیز در اختیار داشت. ضمنا بخش قابل توجهی از سهام شرکت سنگ آهنی چادرملو (کچاد) نیز در اختیار فولاد مبارکه قرار دارد. از طرفی فولاد مبارکه و شرکت سرمایه‌گذاری امید (متعلق به بانک سپه) به طور مشترک مالک مجموعه گلگهر هستند. با وجود اینکه فولاد مبارکه نسبت به بانک سپه سهام کمتری در گلگهر داشت، اما با همسو کردن سایر سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مالک گلگهر، موفق شده بود اکثریت کرسی‌های هیئت مدیره گل‌گهر را تصاحب کند.

این در حالی است که، حدود دو ماه پیش،با برگزاری مجمع عمومی سالانه گل گلهر،  فولاد مبارکه، یک کرسی باقی مانده هیئت مدیره از پنج کرسی را از دست داد و به نوعی اختیار کنترل گل‌گهر از شرکت فولاد مبارکه خارج شد، اما پس از برگزاری مجمع امروز کمی شرایط فرق کرد. گفتن یاست طی مدت مذکور موضوع کنترل گل‌گهر مورد مراوده میان دو وزارتخانه صنعت و اقتصاد بوده‌است.

امروز و پس از برگزاری مجمع عمومی گل‌گلهر،  فولاد مبارکه موفق شد، سیت از دست رفته را باز پس گیرد و یکبار دیگر  خود را به عنوان کنترل کننده اصلی گل‌گهر معرفی کند.