۰ نفر

موکول شدن برگزاری مجمع 4بانک به زمان دیگر/ موسسه‌های اقتصادی جهت برگزاری مجمع نیازمنداخذ مجوز از سوی بانک مرکزی

۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 367693
موکول شدن برگزاری مجمع 4بانک به زمان دیگر/ موسسه‌های اقتصادی جهت برگزاری مجمع نیازمنداخذ مجوز از سوی بانک مرکزی

در حالی که قرار بود طی امروز و فردا چهار بانک اقدام به برگزاری مجمع کنند، اما با صدور اطلاعیه و دلایل نامعلوم این مورد لغو و به زمان دیگر موکول شد.

اقتصادآنلاین-میلاد عبداللهی؛ پیش از این قرار بود چهار بانک(انصار، پست بانک، مهراقتصاد و دی) طی امروز و فردا اقدام به برگزاری مجمع کنند اما طی آخرین اخبار آن‌ها مجامع خودر را لغو و با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال این مهم را تایید کردند.

همچنین در اطلاعیه فوق الذکر، هیچکدام از بانک‌ها دلایل لغو مجمع خودرا اعلام نکرده و تنها خبر از برگزاری آن در آینده داده‌اند‌،گفتنی است تاریخ برگزاری بعدی از طریق کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

لازم به ذکر است بانک‌های نامبرده برای برگزاری مجمع نیاز به مجوز بانک مرکزی دارند، چراکه گاهی مشاهده شده بانک مرکزی مجوز لازم جهت برگزاری مجمع را صادر نکرده و برگزارکنندگان ناچار تاریخ از پیش تعیین شده را مورد بازنگری قرار داده‌اند. گرچه این‌بار چنین بحثی مورد توجه بانک‌ها قرارنگرفته اما می‌توان مسئله گفته شده را یکی از دلایل به تعویق افتادن مجمع دانست.

به علاوه طی امروز و فردا تعدادی از بانک‌ها من جمله: صادرات، پاسارگاد، سامان، گردشگری، ملت، پارسیان، تجارت، سینا، شهر و اقتصاد نوین به مجمع خواهند رفت و با توجه به اینکه تاکنون خبری مبتنی بر لغو آنان منتشر نشده می‌توان نتیجه گرفت بانک مرکزی با برگزاری مجمع آن‌ها موافقت کرده است.