۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قرعه پنجمین عرضه اولیه امسال به نام «درهآور» افتاد/ دومین شرکت دارویی در راه فرابورس

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 363596
قرعه پنجمین عرضه اولیه امسال به نام «درهآور» افتاد/ دومین شرکت دارویی در راه فرابورس

پنجمین عرضه اولیه امسال در آخرین روز از هفته جاری انجام خواهد شد. در این عرضه 40 میلیون سهم از سهام شرکت دارویی ره آورد تأمین به فروش می‌رسد که برابر با 20 درصد از کل سهام شرکت است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ روز گذشته اطلاعیه عرضه دومین شرکت دارویی بر روی تارنمای کدال درج شد. قرار است تا روز چهارشنبه مورخ دوازدهم تیر ۹۸ مشاهده عرضه سهام شرکت دارویی ره آورد تامین در فرابورس باشیم. بر این اساس مقرر شده تا ۲۰ درصد از سهام شرکت یاد شده که نماد آن با عنوان «درهآور» در تابلوی بازار دوم فرابورس درج شده است در معرض تقاضای شرکت کنندگان قرار گیرد. از این رو انتظار می رود که ۴۰ میلیون از سهام شرکت یاد شده در بازه مجاز ۳۰۰ الی ۳۱۵ تومانی به فروش برسد.

اطلاعیه درج نماد این شرکت که در تاریخ ۱۹ خرداد سال جاری بر روی سایت فرابورس قرار گرفته حاکی از آن است که «درهآور» به عنوان یکصد و نود و پنجمین نماد معاملاتی در فرابورس و یکصد و سیزدهمین شرکت در تابلو بازار دوم است. بنا بر این نماد معاملاتی دارویی ره آورد تامین پنجمین عرضه‌ای خواهد بود که در سال جاری از طریق بازار سهام در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. همچنین «درهآور» پس از «زشریف» و «دکپسول» سومین عرضه اولیه در فرابورس است.

 بر اساس اطلاعات مندرج در امیدنامه «درهآور» موضوع فعالیت شرکت موضوع فعالیت شرکت طبق مفاد ماده در اساسنامه آن عبارت است از: تولید و بسته بندی اشکال مختلف دارویی مواد اولیه دارویی، شیمیایی آرایشی، بهداشتی و سایر محصولات مشابه و تهیه و تأمین کلیه مواد و وسایل دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز از داخل و خارج شرکت، فروش تولیدات و نتایج تحقیقات و فناوری های حاصله در بازارهای داخلی و صادرات آن به خارج از کشور، مشارکت و سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در شرکتهای داخلی و خارجی از طریق تعهد و خرید سهام سایر شرکت ها و هر گونه عملیات صنعتی، بازرگانی، مالی و تجاری که به طور مستقیم و غیرمستقیم با هر یک از موضوعات فوق مرتبط باشد.

با نگاهی به ترکیب سهامداران این شرکت می توان دریافت که ۹۹.۹۹ درصد سهام به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین تیپیکو تعلق دارد.

شرکت دارویی ره آورد تأمین، با در اختیار داشتن سهم یک درصدی در بازار جهانی، تولید کننده انحصاری مواد اولیه پلیمری در کشور و خاورمیانه است. این شرکت طیف متنوعی از محصولات پلیمری را تولید می‌کند و در حال حاضر 95 درصد  بازار داخل را در اختیار خود دارد. از این رو می‌توان گفت که از لحاظ سهم بازار و رقبای داخلی مشکل خاصی وجود ندارد، اما  با توجه به آنچه که در امید نامه شرکت درج شده است به هر حال از لحاظ قیمت محصولات راهبرد رهبری قیمت را دنبال نمی‌کند و قیمت محصولات شرکت اکثرا در سطح بالاتر از رقبای

چینی و هندی قرار دارد. بر ساسا اطلاعات اعلام شده از سوی « درهآور » علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، مازاد تولید به کشورهای آلمان، جمهوری چک و ترکیه صادر می شود و تولیدات این شرکت صد در صد نیازهای مواد اولیه پلیمری صنایع داروسازی کشور را تأمین می کند.

گفتنی است، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه شرکت دارویی ره آورد تأمین 330 کد تعیین شده که با توجه به میزان بالای تقاضا انتظار می‌رود، شرکت کنندگان به ازای هر کد میزان کمتری از این سهام را بتوانند بخرند. بنا براین با توجه به قیمت و تعداد ذکر شده در این عرضه اولیه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این عرضه احتیاج خواهد بود. مدیر این عرضه نیز شرکت کارگزاری صبا تامین است و این کارگزاری به همراه شرکت کارگزاری هامون شمال متعهد شده اند تا هریک 25 درصد از سهام قابل عرضه در این عرضه را خریداری کنند.