۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

​خودرویی‌ها همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران/ حجم سنگین معاملات «فارس» در آخرین روز هفته

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 362623
​خودرویی‌ها همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران/ حجم سنگین معاملات «فارس» در آخرین روز هفته

معاملات امروز بورس تهران در آخرین روز از هفته جاری با صدر نشینی گروه شیمیایی در صدر فهرست ارزش معاملات این بازار پایان یافت.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ داد و ستدهای امروز بورس تهران با رونق معاملات همراه بود. در این روز ارزش معاملات در بورس و فرابورس تهران نسبت به روز گذشته رشد کرد، به طوریکه در روز جاری شاهد ثبت ارزش معاملات هزار و 497 تومانی برای معاملات بورس تهران بودیم. از مبلغ یاد شده هزار و 275 میلیارد تومان به معاملات خرد در بورس تهران اختصاص داست.

بازدهی 1.42 درصدی بورس تهران نیز امروز بیش از هر چیز به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای گروه شیمیایی به خصوص «فارس» محقق شد. در این روز صف خرید شکل گرفته در نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و تقاضای سنگین این نماد معاملاتی به ارزش 53 میلیارد تومان را رقم زد. حجم سنگین این معاملات در کنار افزایش تقاضا در سایر نمادهای گروه شیمیایی در نهایت ارزشی بالغ بر 268 میلیارد تومان را شامل شد. به موجب همین معاملات سنگین گروه یاد شده بیش ترین ارزش معاملات را در میان سایر گروه‌های بورسی به خود اختصاص داد.

 دیگر گروه پر معامله در روز جاری که پس از گروه شیمیایی در رتبه دوم ارزش معاملات قرار گرفت، گروه خودرویی بود. اگرچه امروز نمادهای گروه یاد شده به خصوص خودرو سازها از رشد خاصی برخوردار نبودند و اغلب با افت قیمت رو به رو شدند، با این حال جذابیت افزایش سرمایه آنها باز هم خریداران را به خود جلب کرد. بر این اساس خودرویی‌ها امروز را با ثبت حجم معاملات 620 میلیون سهمی به پایان بردند که بیش از 146 میلیارد تومان ارزش داشت. گفتنی است بیشترین معاملات در این گروه به «خساپا» تعلق داشت. امروز در این نماد 28 میلیون سهم به ارزش تقریبی 52 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

عنوان سومین گروه پر معامله در بازار امروز نیز به گروه فرآورده‌های نفتی رسید. دست به دست شدن سهام شرکت های پالایشی در این گروه امروز موجب شد تا نمادهای یاد شده ضمن تاثیر گذاری قابل توجه بر شاخص کل بورس، معاملاتی به ارزش 116 میلیارد تومان را در کارنامه روزانه خود به ثبت برسانند. دلیل عمده این استقبال از پالایشی‌ها رشد قیمت نفت در بازرهای جهانی بود. این نمادها که همواره تاثیر پذیری بالایی از تغییرات قیمت نفت از خود نشان داده اند، همزمان بازگشت دوباره قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به حدود 65 دلار، در مسیر رشد قرار گرفته‌اند.

سایر گروه‌های پر معامله بازار را در جدول زیر ببینید:

WhatsApp Image 2019-06-26 at 05.36.09