۰ نفر

مدیرعامل بورس تهران مطرح کرد؛

طولانی‌ترین توقف بورسی در انتظار تصمیم قضایی/ تکلیف «آکنتور» را دادگاه مشخص می‌کند

۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲
کد خبر: 362039
طولانی‌ترین توقف بورسی در انتظار تصمیم قضایی/ تکلیف «آکنتور» را دادگاه مشخص می‌کند

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: طولانی‌ترین نماد متوقف بازار مربوط به شرکت کنتورسازی است که آن هم باید دادگاه تعیین تکلیف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران مورد نمادهای معاملاتی متوقف در بورس اوراق بهادار تهران و اینکه چرا برخی از نمادها حدود ۳ سال توقف مانده‌اند، گفت: نماد متوقف قدیمی مربوط به شرکت کنتورسازی است و یکسری از نمادهای متوقف مربوط به بانک‌های ادغامی است که در مورد شرکت کنتورسازی باید دادگاه نظر بدهد.

وی افزود: در مورد نمادهای متوقف بانک‌ها هم بر اساس تصمیم جلسه عالی سران قوا مبنی بر ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه، روند این ادغام در حال انجام است و دستورات آن جلسه را اجرا می‌کنیم.

صحرایی گفت: نماد متوقف شده یکی از بانک‌های ادغامی در بورس اوراق بهادار تهران و نماد بقیه بانک‌ها در فرابورس است که فرایند ادغام آنها در حال پیگیری است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد اینکه تکلیف کسانی که سهام این بانک‌های ادغامی را دارند، چیست، گفت: مشخص است که باید چه کار کنند یک قیمت‌هایی برای این سهام اعلام شده که هر کس دارنده سهام این بانک‌ها است، سهام در اختیار را بیاورد و بر اساس قیمت اعلام شده بفروشد و برای این کار هم مهلتی ارائه  و سپس  تمدید شد.

صحرایی در مورد توقف طولانی‌مدت برخی نمادهای معاملاتی در بورس گفت: همین چند نماد معاملاتی کنتور سازی و بانک ها به صورت طولانی متوقف هستند، اما توقف بقیه نمادهای بورس طولانی نیست و طبق قواعد به صورت کوتاه‌مدت متوقف می‌شوند که مثلاً نماد یک شرکت برای برگزاری مجمع عمومی متوقف می‌شود یا رویداد مهمی در شرکت اتفاق می‌افتد و بعد از آن در مهلت‌های مشخص، نماد شرکت‌ها طبق قانون بازگشایی می‌شود.

وی گفت: برخی از نمادها تا ۱۰ روز متوقف می‌شوند و گاهی اوقات این ۱۰ روزها تمدید می‌شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم عرضه اولیه در بورس خواهد بود، گفت: کار بورس عرضه اولیه شرکت‌ها است و این عرضه اولیه برای تشکیل سرمایه و کمک به تأمین مالی شرکت‌ها صورت می‌گیرد و عرضه اولیه سهام شرکت ها از مهمترین رویدادهای بورس است.

صحرایی در مورد زمان عرضه اولیه پتروشیمی نوری گفت: این پتروشیمی نیمه تیر ماه به بورس می‌آید و از طریق هیأت پذیرش برایش تکلیف شده که صورت‌های مالی حسابرسی شده را بدهد و به خاطر اینکه یک بار در اردیبهشت ماه مهلت عرضه سهام تمدید شده بود، تا آخر تیر ماه در بورس حاضر می‌شود.

تا ۲ تیرماه ۹۸ تعداد ۲۷ نماد معاملاتی در بورس تهران با پیام ناظر بازار متوقف یا تعلیق شده‌اند که قدیمی‌ترین نماد متوقف مربوط به شرکت کنتورسازی با نماد آکنتور است که از ۱۳ شهریور ۹۵ تا کنون متوقف است.