۰ نفر

مهدی قاضی‌پور مطرح کرد؛

استقبال انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران از حذف واسطه‌ها در بهین یاب

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 361554
استقبال انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران از حذف واسطه‌ها در بهین یاب

اصلاح سامانه بهین یاب و پالایش خریداران ثبت شده در این سامانه در حالی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته که انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران از حذف واسطه های این سامانه استقبال می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی پورقاضی، نایب رییس انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، اظهار کرد: وزارت صمت در حالی اقدام به اصلاح سامانه بهین یاب و پالایش اطلاعات خریداران دارای مجوز از این سامانه کرده که انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران بارها اصلاح اطلاعات ثبت شده در این سامانه را از وزرات صمت درخواست کرده و به نظر می رسد این وزارتخانه درصدد برآمده ضعف های موجود را برطرف نماید.

پورقاضی افزود: پالایش سامانه وزارت صمت که مجوز خرید مواد اولیه را صادر می کند، تصمیم درست و اقدام مثبتی است به طوریکه در صورت حذف واسطه ها از بهین یاب، مصرف کننده واقعی می تواند مواد اولیه موردنیاز خود را به موقع تامین کند.

وی ادامه داد: البته ما هنوز از جزییات این اصلاحات اطلاعی نداریم؛ اما طبق صحبت ها و گمانه زنی های اخیر گویا مقرر شده این اصلاحات برمبنای میزان مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان و یا بر حسب آمار موجود از معاملات فصلی آنها صورت پذیرد.

این عضو انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر ایران در خصوص مزایای پالایش خریداران واقعی مواد اولیه صنعت پتروشیمی گفت: پالایش خریداران می تواند در میزان تقاضای خرید مواد اولیه موثر بوده و تقاضای کاذب را حذف کند. در نتیجه حذف درخواست های غیرواقعی و تقاضاهای کاذب، می توان شاهد برقراری تعادل در بازار مواد اولیه موردنیاز صنعت بود.

پورقاضی تاکید کرد: این اقدام در شرایطی از سوی وزارت صمت در حال پیگیری است که با حذف تقاضاهای کاذب از سامانه بهین یاب، نوسانات کاذب قیمت ها نیز کاهش می یابد که این امر به رونق تولید نیز کمک می کند.

براساس این گزارش، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت به تازگی از پالایش سامانه بهین یاب وزارت صمت و حذف واسطه ها از این سامانه حداکثر تا یک ماه آینده خبر داده است.