۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

«وزمین» به دنبال افزایش سرمایه

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبر: 361545
«وزمین» به دنبال افزایش سرمایه

هیات مدیره بانک ایران زمین به منظور خروج از شمل ماده 141 قانون تجارت و بهبود شاختار سرمایه این بانک در نظر دارد تا سرمایه «وزمین» را از مبلغ 400 میلیارد تومان فعلی به دو هزار و 200 میلیارد تومان افزایش دهد.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ اخیرا خبر پیشنهاد هیئت مدیره بانک ایران زمین در خصوص افزایش سرمایه این بانک بر روی تارنمای کدال قرار گرفته است. بر اساس این بانک در نظر دارد تا با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس، سرمایه خود را در صورت موافقت این سازمان و بازرس قانونی شرکت از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

بر این اساس بانک ایران زمین در نظر دارد تا سرمایه خود را به میزان ۴۵۰ درصد افزایش دهد. مطابق با آنچه که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک آمده افزایش سرمایه به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه، دستیابی به نسبت دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام مورد تایید بانک مرکزی، اصلاح ساختار مالی بانک و خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و الزامات موضوع بند 3- 24 دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و حفظ سرمایه موسسات اعتباری مصوبه شورای پول و اعتبار صورت می‌گیرد.

گفتنی است، افزایش سرمایه یاد شده در صورت نهایی شدن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود. این افزایش در حالی به تصویب هیئت مدیره می رسد که در صورت موافقت حسابرس و بازرس قانونی در انتظار تایید و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.