۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «ثنظام» در خصوص نوسان قیمت سهام منتشر شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 360952
توضیحات «ثنظام» در خصوص نوسان قیمت سهام منتشر شد

مطابق با شفاف سازی انجام شده، افزایش قیمت نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران (ثنظام) که به توقف این نماد منجر شده بود، ناشی از عرضه و تقاضای بازار بوده است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ این نماد که به شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران تعلق دارد در روزهای اخیر به قیمت هزار و 440 تومان رسیده بود. این در حالی است که قیمت هر سهم «ثنظام » در ابتدای سال جاری تنها  در حدود 519 تومان بوده است.

همین امر سبب شد تا به استناد ماده 12 مکرر دو دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران شرکت ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شود.

در همین راستا شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران اعلام کرده است که چون در بازه زمانی تعیین شده ای سوالی از سوی سهامداران کارشناسان و فعالان بازار سهام در سامانه تدان دریافت نکرده است، سوال مشخص برای پاسخگویی در دست ندارد.

بر اساس آنچه که شرکت در این نامه عنوان کرده تغییرات اخیر قیمت سهام شرکت تنها تحت تاثیر ارز و تقاضای بازار به وجود آمده و بنابراین تغییر با اهمیتی که منجر به تغییر درآمد شرکت شده باشد رخ نداده است.

گفتنی است، در مدت یاد شده یعنی از ابتدای امسال تاکنون سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران ثنظام افزایش ۱۴۰ درصدی داشته است.