۰ نفر

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران مطرح کرد؛

رکوردشکنی بازدید از tsetmc / هسته معاملات کاملا بی ایراد است

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبر: 359415
رکوردشکنی بازدید از tsetmc / هسته معاملات کاملا بی ایراد است

رکوردشکنی در بازدید از سایت tsetmc، موجب مشکل در پاسخگویی و خدمات رسانی سایت به مخاطبان شده است اما هسته معاملات بدون هیچ مشکلی امروز فعالیت داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: امروز به دلیل گشایش های سیاسی ایجاد شده در جامعه، مخاطبان زیادی برای بازدید از روند حرکتی بازار به سایت tsetmc مراجعه کردند که حجم بالای بازدید در واقع موجب به وجود آمدن یک مشکل در پاسخگویی سرور شد.

وی در این خصوص با اشاره به نکته ای حائز اهمیت بیان داشت: این که برخی از سرورهای سایت tsetmc در پاسخگویی دچار مشکل شده اند هیچ ارتباطی با هسته معاملاتی ندارد. امروز هسته معاملاتی بدون هیچ مشکلی تمامی سفارشات را پاسخگو بوده و تمامی خدمات را به کاربران بازار، ارائه داده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ادامه بیان داشت: علاوه بر حجم بسیار زیاد بازدیدها از سایت tsetmc در ساعات معاملاتی امروز، همزمانی جابه جایی یکی از سرورها با این حجم بازدید موجب بروز خطا در برخی سرورهای خدمات رسان به سایت شد و به این ترتیب امکان بازدید برخی مخاطبان از سایت tsetmc مقدور نبود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های آتی این شرکت برای افزایش ظرفیت سرورها گفت: پیش بینی افزایش ظرفیت مخاطبان سایت tsetmc توسط کارشناسان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران سابق بر این صورت گرفته بود و این ظرفیت نیز افزایش یافته بود اما در واقع بازدید امروز بسیار بیشتر از حجم تخمین زده بود و همزمانی آن با جا به جایی یک سرور موجب شد برخی مخاطبات با خطای از دسترس شدن سایت رو به رو باشند.

دهقان در پایان اشاره داشت: برنامه مدونی برای افزایش ظرفیت ها در نظر داریم تا ان شالله مشکلات فعلی به طور کامل برطرف شود.