۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه «دتولید» صادر شد/ ساختار مالی و سرمایه در گردش شرکت اصلاح می‌شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 359410
مجوز افزایش سرمایه «دتولید» صادر شد/ ساختار مالی و سرمایه در گردش شرکت اصلاح می‌شود

مجوز افزایش سرمایه 38 درصدی شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) از سوی سازمان بورس صادر شد. بر این اساس شرکت مجاز است تا ظرف مدت 60 روز از صدور مجوز یاد شده سرمایه خود را از 37 میلیارد تومان فعلی به 60 میلیارد تومان افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت داروسازی تولید دارو ساعتی قبل بر روی وب سایت کدال قرار گرفت. بر این اساس شرکت می‌تواند سرمایه خود را به میزان 38.33 درصد افزایش دهد. مطابق با آنچه که در اطلاعیه منتشر شده در کدال آمده است . بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داروسازی تولید دارو در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

رسیدگی انجام شده حاکی از آن است که  مواردی مغایر با قوانین و مقرّرات مربوط به منظور انتشار سهام در مدارک و ارزیابی‌های شرکت یاد شده از سوی سازمان بورس مشاهده نشده است. از این رو افزایش سرمایه «دتولید» از سوی سازمان بورس بلامانع خواهد بود.

مطابق با اطلاعات منتشره از سوی شرکت، «دتولید» در نظر دارد تا افزایش سرمایه 23 میلیارد تومانی را در صورت‌های مالی خود منظور کند. با انجام این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به 60 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که افزایش یاد شده به انتشار 230 میلیون برگه سهم 100 تومانی جدید منتهی می‌شود و از محل از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت در طرح توجیهی افزایش سرمایه خود منتشر کرده است، هدف از انجام افزایش سرمایه طبق مصوبات شورای سیاست گذاری دارو در خصوص رعایت روشهای بهینه تولید فرآورده های دارویی (GMP) خواهد بود. در چهارچون همین مصوبات شرکت طبق برنامه زمانبندی باید کلیه خطوط تولیدی فاقد GMP را طبق استانداردهای مربوط بهینه و اصلاح کند. همچنین تغییر شرایط تامین کنندگان از اعتباری به نقدی باعث شده که حجم سرمایه در گردش مورد نیاز جهت حفظ فعالیت شرکت در سطح کنونی با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه نشود.

دلیل تامین وجه موزرد نیاز این افزایش سرمایه مطالبات حال شده و آورده نقدی این است که «دتولید» به دلیل حجم بالای تسهیلات دریافتی از بانکها، نسبت های اعتباری شرکت، توانایی اخذ تسهیلات جدید از سیستم بانکی را ندارد. همین امر سبب شده تا شرکت چاره‌ای جز تامین وجود مورد نیاز خود از محل افزایش سرمایه به شیوه یاد شده نداشته باشد.

گفتنی است، از محل منابع مالی تامین شده پس از انجام این افزایش سرمایه، مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون تومان صرف ساختمان و تاسیسات خواهد شد و شش میلیارد تومان نیز به تامین ماشین آلات لازم اختصاص پیدا می‌کند. باقی مبلغ نیز که 13 میلیارد و 800 میلیون تومان را شامل می‌شود جهت اصلاح ساختار مالی و سرمایه در گردش استفاده خواهد شد.