۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شفاف سازی «چفیبر» بر روی تارنمای کدال/ عرضه و تقاضا دلیل رشد قیمت

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰
کد خبر: 359152
شفاف سازی «چفیبر» بر روی تارنمای کدال/ عرضه و تقاضا دلیل رشد قیمت

توضیحات شرکت تولید فیبر ایران در خصوص نوسان قیمت سهام حاکی از آن است که تغییرات قیمت نماد معاملاتی شرکت ناشی از تغییر عملکرد مالی شرکت نبوده و عرضه وتقاضا دلیل رشد قیمت در «چفیبر» بوده است.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ رشد قیمت بیش از 50 درصد سهام در روزهای گذشته بسیاری از شرکت های مورد معامله در بازار سهام را موظف به برگزاری کنفراس اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص رشد قیمت سهام شرکت‌ها کرده است. از این روز امروز نیز چند شرکت به ارائه توضیحات و پاسخدهی در تارنمای کدال پرداختند. یکی از این شرکت‌ها شرکت تولید فیبر ایران بود که به دلیل عدم دریافت سوال از سوی سهامداران و تحلیلگران در سامانه تدان ضمن انتشار نامه‌ای در این خصوص توضیح داد.

این شرکت که در بازار دوم بورس تهران با نماد «چفیبر» معامله می‌شود اعلام کرده که تغییرات قیمت در نماد یاد شده، طی روزهای اخیر تماما ناشی از تقاضای بازار بوده و تا کنون هیچ گونه تغییر با اهمیتی در عملیات شرکت رخ نداده است. از این رو «چفیبر» تا مقطع فعلی نسبت به آخرین گزارش‌های مالی منتشر شده از سوی شرکت تغییری را در صورت‌های مالی خود شاهد نبوده است.

این شفاف سازی پس از آن صورت می‌گیرد که قیمت سهام شرکت در ماه‌های اخیر مسیری صعودی تا طی کرد و به سطح 278 تومان رسید. گفتنی است، پس از آن که این نماد در روز جاری بازگشایی شد تا سقف قیمت مجاز یعنی 307 تومان پیشروی کرد که به منزله افزایش 10 درصدی قیمت سهام شرکت پس از بازگشت به تابلوی معاملات است.