۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «بشهاب» در خصوص نوسان قیمت بر روی تارنمای کدال/ تحریم‌ها واردات مواد اولیه را با مشکل مواجه شده است

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 357617
توضیحات «بشهاب» در خصوص نوسان قیمت بر روی تارنمای کدال/ تحریم‌ها واردات مواد اولیه را با مشکل مواجه شده است

پاسخ‌های شرکت لامپ پارس شهاب در خصوص نوسان قیمت سهام که در بازار دوم بورس تهران با نماد «بشهاب» معامله می‌شود، بر روی سامانه کدال منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شفاف سازی شرکت لامپ پارس شهاب که با نماد بشهاب در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود بر روی تارنمای کدال قرار گرفت. افزایش قیمت این نماد از ۱۰۰ هزار و ۱۹۲ تومان آغاز شده بود در حالی ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در خصوص نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصدی شده است که قیمت آن به ازای هر سهم به سطح ۱۵۵۲ تومان رسیده بود.

این شرکت در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی سهامداران که در تارنمای تدان مطرح شده بود اعلام کرده است که مواد اولیه وارداتی برای لامپهای فوق کم مصرف حدود ۹۰ و سایر لامپ ها ۶۰ درصد هستند و تامین مواد اولیه با توجه به تحریم ها در بخش انتقال وجه با مشکل انجام می شود.

 شرکت در پاسخ به سوالی ترکیب فروش محصولات شرکت اعلام کرده که ترکیب فروش محصولات شرکت در گزارش تفسیری منتهی به 29 اسفند ۱۳۹۶درج شده است. بنا بر آنچه که «بشهاب» در متن شفاف سازی خود قید کرده است قیمت فروش با هماهنگی انجمن لامپ سازان تعیین می شود و افزایش نرخ فروش بستگی به تغییرات سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز در آینده دارد.

 شرکت در پاسخ به سوالی دیگر که پیش بینی فروش و درصد فروش محصولات مطرح شده است افزوده است که «پیش بینی فروش سال ۱۳۹۸ مقدار ۲۴ میلیون عدد لامپ است که جزئیات آن در گزارش تفسیری ذکرشده است به سهم بازار شرکت در رده لامپ های سنتی حدود ۸۰ دست و در لامپ های پر بازده حدود ۲۰ درصد است در بخش لامپ های سنتی رقابت خاصی وجود ندارد ولی در بخش لامپ های پر بازده به دلیل تنوع در نوع محصولات رقابت وجود دارند.»