۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سرمایه دو شرکت بورسی یک قدم دیگر به کسب مجوز نزدیک‌تر شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳
کد خبر: 357568
افزایش سرمایه دو شرکت بورسی یک قدم دیگر به کسب مجوز نزدیک‌تر شد

افزایش سرمایه شرکت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) و عمران و توسعه فارس (ثفارس) از سوی حسابرس و بازرس قانونی این شرکت‌ها تایید شد.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ ساعتی پیش از اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی دو شرکت بورسی بر روی تارنمای کدال درج شد. اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و عمران و توسعه فارس حاکی از آن است که این دو شرکت می‌توانند در صورت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار طی مدت زمان مقرر انجام افزایش سرمایه مبادرت کنند.

بر این اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که در بورس تهران به عنوان لوتوس مورد معامله قرار می‌گیرد حاکی از آن است که موسسه حسابرسی و بازرس قانونی این شرکت پس از بررسی گزارش توجیهی تمدید طرح عمارت بااهمیت ای که مانع است انجام افزایش سرمایه با مفروضات رشد شود برخورد نکرده است.

به موجب این تایید شرکت می تواند پس از آنکه مجوز لازم را از سوی سازمان بورس دریافت کرد سرمایه خود را از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش دهد این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود و به منظور بهبود ساختار مالی و توسعه فعالیت‌های شرکت انجام می شود.

دیگر شرکتی که در این روز یک قدم دیگر به کسب مجوز افزایش سرمایه نزدیکتر شد، شرکت عمران و توسعه فارس بود که در بازار دوم بورس تهران با نماد «ثفارس» معامله می‌شود. این شرکت می‌تواند در صورت کسب مجوز افزایش سرمایه، سرمایه خود را از 100 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان افزایش دهد. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده هدف از این افزایش سرمایه 100 درصدی تکمیل پروژه نیکان و انجام فاز چهارم پروژه آسمان صدرا بوده است. گفتنی است، هیات مدیره شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه مذکور از محل از محل آورده نقدی سهامداران ,مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سود انباشته انجام شود.