۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سومین عرضه اولیه در سال جاری به سرانجام رسید/ تخصیص 107 سهم «دکپسول» به هر کد معاملاتی

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 355819
سومین عرضه اولیه در سال جاری به سرانجام رسید/ تخصیص 107 سهم «دکپسول» به هر کد معاملاتی

فرایند عرضه اولیه «دکپسول» با تخصیص 107 سهم به هر کد معاملاتی در قیمت 570 تومان به اتمام رسید. بر این اساس حدود 373 هزار و 830 کد معاملاتی در عرضه اولیه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران شرکت کردند و 40 میلیون سهم این شرکت که معادل 20 درصد از کل سهام شرکت است، وارد چرخه معاملات فرابورس شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) ساعتی قبل به اتمام رسید. این عرضه که سومین عرضه اولیه بازار سهام در سال جاری بود امروز در حالی به اتمام رسید که به هر کد معاملاتی بیش از 107 سهم تعلق نگرفت. این در حالی است که در اعلامیه عرضه این سهام برای 40 میلیون عرضه شده سقف مجاز سهمیه هر کد 200 سهم ذکر شده بود.

بر این اساس 20 درصد از سهام  200 میلیونی شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران امروز به روش بوک بیلدینگ به 373 هزار و 831 کد عرضه شد. در این عزضه هر سهم «دکپسول» با قیمت 570 تومان وارد پرتفوی سهامداران شد. این به آن معناست که هر سهامدار خرد این شرکت مبلغی در حدود 61 هزار تومان در این فرآیند سرمایه گذاری کرده است. بنابراین نمی‌توان سومین عرضه سال جاری را از لحاظ ارزش ریالی با خیلی مهم به حساب آورد.

همان طور که در گزارش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد این شرکت در زمینه تولید کپسول‌های ژلاتینی در سایزهای مختلف فعال است و تقریبا تمامی سهام آن به میزان 99.99 درصد، داروسازی فارابی تعلق دارد.

گفتنی است، مدیر عرضه کارگزاری صبا تامین و شرکت‌های متعهد خرید سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری صبا تامین خواهند بود که هر کدام حداکثر 25 درصد سهام قابل عرضه در روز جاری را تعهد کرده‌اند.

این شرکت که یکصد و نود و دومین نماد معاملاتی پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران است، یکصد و دهمین شرکت پذیرفته شده در  بازار دوم فرابورس است و در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در این بازار درج نماد شده است.

گفتنی است، نماد شرکت یاد شده در گروه مواد و محصولات دارویی و زیر گروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی پذیرفته شده است.