۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «حریل» در خصوص نوسان قیمت سهام/ برنامه خرید واگن روسی از دستور کار شرکت خارج شد

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 355768
توضیحات «حریل» در خصوص نوسان قیمت سهام/ برنامه خرید واگن روسی از دستور کار شرکت خارج شد

توضیحات تکمیلی شرکت ریل پرداز سیر که در بازار دوم فرابورس با نماد «حریل» معامله می‌شود، در خصوص مصاحبه کنفرانس اطلاع رسانی بر روی تار نمای کدال منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ توضیحات تکمیلی شرکت ریل پرداز سیر که در بازار دوم فرابورس با نماد «حریل» معامله می‌شود، درخصوص مصاحبه کنفرانس اطلاع رسانی بر روی تار نمای کدال منتشر شد. این کنفرانس که پیشتر در تاریخ 22 اردیبهشت ماه برگزار شده است در مورد توضیحات و جواب‌های سوالات مطرح شده در تارنمای کدال بوده که مشروح آنها در نامه فعلی آورده شده است.

شرکت در خصوص سرانجام طرح واردات واگن از روسیه اعلام کرده که با توجه به آشفتگی های بروز کرده در بازار ارز و محدودیت ایجاد شده ارزی و همچنین نوسانات ارزی اخیر و به تبع آن عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعلا پروژه خرید واگن روسی متوقف و از اولویت پروژه های شرکت خارج شده است. این رویداد به جز مشکلات تحصیص ارز دلایل دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به بانک روسی تامین کننده اعتبار پروژه اشاره کرد. چرا که  بانک روسی تامین کننده اعتبار نیز با توجه به عدم پرداخت اقساط شرکت ایرانی - که قبلا اقدام به خرید واگن از روسیه کرده بودند - نیز در حال حاضر اجازه فروش واگن به ایران را نمی دهد. شرکت در خصوص سودآوری خود گفته است که عملکرد سال مالی 97 نسبت به سال ۱۳۹۶ حدودة ۸۱ درصد افزایش داشته و در گزارش فعالیتهای ماهانه، این موضوع اعلام شده است. همچنین افزایش سود دهی این شرکت نسبت به سال گذشته و نتایج مربوط به آن در حال حاضر توسط حسابرسان مستقر در شرکت در حال رسیدگی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

«حریل» در ادامه شفاف سازی خود آورده است که شرکت ریل پرداز آتی نگر (سهامی خاص) در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران بر اساس مصوبه هیات مدیره و در گزارشات تفسیری مدیریت دوره سوم سال ۱۳۹۷ به ثبت رسیده است و واحد فرعی و زیر مجموعه شرکت ریل پرداز سیر است. بنا بر آنچه9 که شرکت اعلام کرده است «شرکت ریل پرداز آتی نگر (سهامی خاص ) با موضوع فعالیت اصلی در زمینه خرید و فروش سهام سایر شرکتها و مشارکت با آنها، جذب سرمایه گذاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و سرمایه گذاری در تمامی فعالیت های صنعتی حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی و هوایی داخلی و خارجی و بین المللی و... با سرمایه نهایی ۱۰ میلیارد ریال در راستای برنامه های توسعه ای شرکت تاسیس گردید و بر اساس موضوع فعالیت خود در سال ۱۳۹۷ نسبت به خرید سهام شرکتها و صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ ۱۳۶ / ۷۱۱ میلیون ریال از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس قیمت روز تابلو اصلی و فرعی خریداری نمود که تا زمان واگذاری سهام در اختیار شرکت بوده است.»
این شرکت بر اساس قیمت روز تابلو سازمان بورس و اوراق بهادار در حسابها شناسایی شده است و نهایتأ به استناد ماده ۲۸ دستور العمل حاکمیت شرکتی شرکتهای پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران مبنی بر عدم تملک سهام شرکت اصلی، توسط شرکتهای فرعی و الزام واگذاری آنها در صورت وجود، کلیه سهام شرکت ریل پرداز سیر (سهامی عام)  9 میلیون و 999 هزار و 980 سهم در شرکت ریل پرداز آتی نگر(سهامی خاص) در دفاتر شرکت ریل پرداز سیر (سهامی عام) ثبت بوده است.