۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه سه شرکت بورسی بر روی تارنمای کدال

۴ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۸
کد خبر: 355502
مجوز افزایش سرمایه سه شرکت بورسی بر روی تارنمای کدال

مجوز افزایش سرمایه شرکت‌های تامین سرمایه نوین (تنوین)، ارتباطات سیار ایران (همراه) و سایپا آذین (خاذین) صادر شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در روز پنجشنبه خبر صدور مجوز افزایش سرمایه سه شرکت بورسی بر روی تارنمای کدال درج شد. افزایش سرمایه‌های یاد شده که همگی از محل مطالبات حال شده و سود انباشته بودند با هدف اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384) و به شرکت‌های تامین سرمایه نوین، ارتباطات سیار ایران و سایپا آذین تعلق داشتند. پس از این مرحله سه شرکت یاد شده مجاز خواهند بود تا ۶۰ روز از تاریخ صدور این مجوز به انجام افزایش سرمایه بپردازند.

بر این اساس شرکت تامین سرمایه نوین که در بورس تهران با نماد «تنوین» معامله می شود مجوز افزایش سرمایه ۲۸ درصدی از محل سود انباشته را دریافت کرده است. مطابق با این مجوز شرکت این اختیار را دارد که سرمایه خود را از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده این افزایش سرمایه به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی و بهبود ساختار سرمایه انجام خواهد شد.

دیگر مجوز افزایش سرمایه صادره  به شرکت ارتباطات سیار که با نماد همراه مورد دادوستد قرار می‌گیرد متعلق بوده است. این شرکت جزئی یافت که سرمایه خود را از ۹۶۰ میلیارد تومان فعلی به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد بر این اساس سرمایه این شرکت به هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان بالغ خواهد شد. این تغییر در میزان سرمایه ثبتی که با هدف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای صورت می گیرد به تفکیک ۲۴۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و ۷۲۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته خواهد بود.

آخرین مجوز صادره به شرکت سایپا اذین تعلق گرفت بر این اساس سرمایه شرکت ۱۳۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین سرمایه در گردش انجام می‌شود.