۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «فلات» در خصوص آغاز به کار فاز یک کارخانه کک سازی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 354228
توضیحات «فلات» در خصوص آغاز به کار فاز یک کارخانه کک سازی

توضیحات «فلات» در خصوص کارخانه کک سازی بر روی تارنمای کدال منتشر شد. این شرکت اعلام کرده است که بهره برداری از این کارخانه آغاز شده هم اکنون بلوک‌های یک و دو آن با ظرفیت 150 هزار تن مشغول به کار هستند.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان که در بازار سهام با نماد «فلات» معامله می‌شود از تولید آزمایشی کارخانه کک سازی شرکت کک طبس خبر داد.

این شرکت اعلام کرده است که با توجه به همکاری طرف دوم قرار داد و فعالیت‌های انجام شده از سوی شرکت تولید آزمایشی از فاز یک خط تولید بلوکهای یک و دو به ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن آغاز شده و نمونه محصول تولید شده جهت انجام تست‌های مورد نیاز و آنالیز به شرکت ذوب آهن اصفهان ارسال شده است. شرکت در ادامه گفته است که پیش پرداخت قرار داد جهت تکمیل به مرور دریافت می‌شود و اقدامات لازم جهت تحویل سایت به منظور مدیریت بر اجرای تولید به شرکت همیار گستران فولاد انجام شده است.

تاکنون حدود ۶۵ هزار تن زغال داخلی در چارچوب قرارداد توسط شرکت همیار گستران فولاد تأمین و به کارخانه حمل شده است. ارزش زغال‌های خریداری شده حدود ۶۵ میلیارد تومان است. این شرکت موفق شده تا در طول یک دوره چهار ماهه تولید آزمایشی در مجموع ۳۸ هزار و ۳۰۰ تن محصول کک تولید کند که حدود پنج هزار و 500 تن از طریق حمل و نقل ریلی و بخشی دیگر بصورت جاده ای به مقصد کارخانه ذوب آهن اصفهان حمل شد و ما بقی کک تولید شده به میزان ۳۲ هزار و۹۰۰ تن در انبار کارخانه و منتظر حمل به ذوب آهن اصفهان است.

شرکت در ادامه اطلاعیه آورده است که راه اندازی بلوکهای سوم الی ششم کارخانه کک سازی پس از تامین زغال مورد نیاز و اطمینان از پایداری مناسب و همچنین واردات انجام خواهد شد ضمن اینکه نقطه سر به سر برای این پروژه با پیش بینی‌های انجام شده در ظرفیت حدود ۳۵۰ هزار تن تولید در سال است که با نرخهای موجود محقق خواهد شد و سود شرکت از آن نقطه قابل محاسبه است.