۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آغاز بازارگردانی سهام نمادهای «زماهان»، «ومعلم» و «سرچشمه» از فردا/ دامنه مظنه سه درصد تعیین شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 352572
آغاز بازارگردانی سهام نمادهای «زماهان»، «ومعلم» و «سرچشمه» از فردا/ دامنه مظنه سه درصد تعیین شد

بر اساس اعلام فرابورس، بازارگردانی سهام سه شرکت بیمه معلم، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در بازار دوم فرابورس از فردا «یکشنبه 22 اردیبهشت ماه» با استفاده از روش مبتنی بر حراج آغاز می‌شود.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ بازار گردانی سهام نمادهای «زماهان»، «ومعلم» و «سرچشمه» به ترتیب به توسط «صندوق‌سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه دی»، «شرکت تامین سرمایه امین» و«صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی نماد صنعت و معدن» انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حداقل معاملات روزانه در بازارگردانی نماد «زماهان» 400 هزار سهم و حداقل سفارش انباشته نیز 20 هزار سهم تعیین شده است.

 همچنین در نماد «سرچشمه» نیز حداقل معاملات روزانه یک میلیون سهم و حداقل سفارش انباشته نیز 50 هزار سهم مشخص شده است. دست آخر نیز حداقل معاملات روزانه در بازارگردانی نماد «ومعلم» 600 هزار سهم و حداقل سفارش انباشته نیز 30 هزار سهم تعیین شده است.

این در حالی است که دامنه مظنه بازارگردانی هر سه سهم، سه درصد و دامنه نوسان روزانه قیمت، مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران خواهد بود. همچنین دوره زمانی بازارگردانی در سهام دو شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه یکساله و دارای قابلیت بازنگری پارامترها در مقاطع سه ماه است.